"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 18 januari 2011

Vi köpte Svea....

I fredags var min man och våra söner inne på en utav mina få favoritaffärer i Varberg.
Efter en stund traskar de lyckliga ut och sjunger hela vägen hem i baksätet...
-Idag e de freda å vi köpte Svea på rea....

Visst blir man lycklig av att fynda :)..?

Senast jag var på möbelrea fick jag se ett par riktigt fina lyktor som jag bestämde mig för att köpa. De stod naturligtvis inte på rea-hyllan, (Hittar nästan aldrig något på rean utan ser bara nyheterna) men jag fick dem ändå för halva priset. Fråga mig inte hur, men jag kan säga att jag pep snabbt ut ur affären...

Appropå Svea...
Min kollega som bor på landet..(Bua)..:)..berättade att hon och hennes dotter hade mött 2 killar med varsin Sveamössa. Dottern tittade storögt på dem båda och när de hade kommit en bit bort säger hon..
-Mamma...hette båda de där killarna Svea..????
:)
:)
Min kollega skrattar och säger -Näe, de har nog bara lånat mössorna av sina storasystrar.....

Visst är det sött?

Såhär fina blev vi i våra nya mössor...


Kram o go Natt// Moder Svea...(Som förresten har namnsdag på min födelsedag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar