"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 26 januari 2011

En helt vanlig dag på Lanternan Grön

Idag fick jag följa med min "Lillprins-Bus" till skolan och se hur en vanlig onsdag går till på Ankarskolan nuförtiden.
Det var ju ett antal år sedan man själv tassade omkring där på skolgården och hoppades vid denna årstid att man inte skulle få en oförberedd snöboll i nyllet.
Idag var det annorlunda än hur jag kommer ihåg. I yngste sonens klass leker man mest, målar en del och övar på teater och massa annat skoj o bus.
Inte för att jag tyckte det var en hård skola på den tiden jag gick där, men man satt ju i sina träbänkar från morgon till eftermiddag...
Inte undra på att rumpan blivit så platt.. :)

Det är så härligt att se de där små liven som är så sprudlande fulla av energi att det kryper i kroppen mer eller mindre hela tiden...
-Vad har du i påsen ..? säger någon direkt när jag visar mig i dörren..
När jag presenterat mig som "Åsa från Resia", tar jag fram mitt headset och de som vill får bäddra i kataloger och "ringa" mig och boka sin lilla resa. Jag har även gjort en tävlig där man kan vinna finfina resiaprodukter minsann..
Alltihopa avslutas med ett riktigt "Resia-godis-regn" och det verkar som att de tycker jag har drömjobbet..
:)
Inte för att jag någon gång kommer iväg på någon liten studieresa........utan för att jag har ett headset, såklart...:)...Får jag låna..?snälla, snälla, snälla...Vi ska leka Mc Donnalds nu.....
Ähum....jahaaaa...tänker jag..och får lov att beställa både hamburgare, milkshake och en resa på samma gång. 3 grabbar blir fullt engegerade med att ta beställning, slå på kassa apparaten och plocka ihop en hamburgetallrik i plast...

Visst är de för goa..

                                          Här övar man på teatern "Lilla Droppen"..
                                           Duktiga konstnärs fröken..
                                            Grabbarna på repet.....
                                             Coolt svärd, eller hur..?
                                               Upp i det blå...
                                             Blivande konstnärer...
Här sitter vi, med skyddande skjortor bakofram o målar...Ser nästan ut som en tvångströja...?

Ta tillfället i akt, alla ni som inte gjort det ännu...Spendera en dag i Era barns vardag...Det är sååååååå mysigt. Å tänk på att...snart får man väl inte visa sig i närheten av skolan.
-Gu ..så pinsamt.. kan jag riktigt höra hur han säger, om jag skulle föreslå samma sak om några år.

Kram på Er allihopa//ResiaMorsan

2 kommentarer:

  1. Åh vad du är påhittig! Du kan nomineras till Läjets bästa lekmamma. Låter som ni hade en bra dag, och så lite Resia reklam på köpet... det är rätt, här drillar vi barnen att välja Resia redan i unga år.

    SvaraRadera
  2. :)...hihihi..
    Jag tänkte att jag skriver upp det som dubbel övertid...
    En PR-Kupp är värt mycket, eller hur..?
    :)

    SvaraRadera