"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 5 januari 2011

Skotta, skotta, skotta.....

Jösses vad det snöar...
Trodde knappt det skulle sluta ett tag, men nu är det ett vitt tomtelandskap igen och inte alltför kallt.

Idag hade jag ett möte inne i stan och var tvungen att motvilligt sätta mig i bilen. När jag lejt ut mina barn på två olika ställen satte jag mig bakom ratten och med lördagens tv-film: RALLYBRUDAR färskt i minnet blandade jag med att gääsa så mycket jag orkade och bromsa hårt emellanåt. Shitt, det här var ju riktigt kul :)..
Kanske skulle ta och bli rallybrud i mitt nästa liv....Eller?
Tycker Eva Röse presenterade en grym tidsbesparing i filmen genom att köra bil som en dåre och äta samtidigt....Har faktiskt inte tänkt på det innan...Jagmenar att äta frukost i bilen tex..på väg till jobbet kanske...:)
Att dyka upp i på arbetsplatsen med skinkmackan mellan tänderna...och en lätt brunfärgad puckomustach.?
Vad tror ni om det..?
Kundbesök ska ju vara personliga..:)...Allt behöver inte vara perfekt jämt...eller...????

Oj va det gick här på gatorna i Läjet idag...hihihi...
När jag var liten berättade min farmor, som förövrigt var en utav de första Läjsingarna här i hålan att de minsann hade en gaalen häst, som ibland slet sig lös...
Då kunde man höra hur folk sa..-Oj oj oj..nu är det bäst att hålla sig inne..nu e Neilsas gaalne häst ute igen.....

hahahaha....Tänk hur folk kommer att prata framöver när det ligger nysnö och jag har hunnit ut innan det har blivit skottat....
-Oj oj oj...Håll er inne...Nu e Brunosas gaalne dotter ute o kör igen.

:)...hihihihi...

Man vet aaaaaaldrig vad man har för oanade talanger....innan man har provat förståss....
Tänk på det och ha en underbar kväll.

Stor kram/// RallyÅsa

1 kommentar:

  1. Jag äter alltid min frukost i bilen och dricker min kaffe i vanlig kaffekopp.jag är låångt ifrån perfekt och J blir galen på alla mina kaffekoppar som skvalpar över.

    Kul att du börjat blogga!!

    kram

    SvaraRadera