"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 22 januari 2011

Kapitel 2 i följetongen.."Att rida med en skåning"...

HEEEEEEEEEEEEJ, alla ni som suttit klistrade vid datorerna och bara väntat på att få höra mera av detta stort uppskattade bloggämne :)

I torsdags kväll var det alltså dax för denna upplevelse igen..
Min tur att köra och när jag rullade fram vid grannens hus och klämde på tutan sticker han ut nosen.....hihihi...ja man kan nästan kalla det så...ni ska få höra varför..
:)
Han är fullt utrustad i sina fina ridkläder och när han ser mig springer han ut mot bilen i ett galoppliknande språng...:)
Han öppnar bildörren och det första han säger på sin brea skuenedialekt är ju naturligtvis...-Eusa, ida har jau mä mig sneuset :)....
-Men det är ju "Perry Mason", svarar jag...

Perry Mason är hans favoritutryck när något är riktigt, riktigt bra.....fråga mig inte varför, men nu är det ett hett utryck även i min familj...
Hans hästintresse har nu blivit så stort att han inte svarar med sitt namn i telefonen, när man ringer, utan det första man hör när han lyft luren är ett riktigt hästgnägg eller ett frust av något slag...hihihi..
Tänk att man kan bli så "hästbiten" när man tom. är man, skeuning och över 40 år.
Det är fantastiskt.
:)
Vi ryktar, tränsar på och sadlar innan vi sitter upp i sadeln och sedan har vi en utav mina favoritlektioner hittills faktiskt. En del dagar är ju bra och andra mindre bra...
Denna gången fick vi bla. galoppera utan stigbyglar som jag fullständigt älskar...Man blir lite Ronja Rövardotter faktiskt...
Efteråt kommer ridfröken fram...tittar på mig länge innan hon säger..-Åsa, Guldstjärna till dig idag..................
:)
JIPPIIIIIIIIIIIIII...Vilken lycka :)

När vi åker hem förbannar jag mig återigen över att jag glömt kameran hemma. Om två veckor kan jag utlova bilder på bloggen, så hoppas ni kan vänta till dess. Nästa vecka ska grannen nämligen åka skidor i Italien och kan inte vara med och rida. Kan se han och hans fru framför mig i skidbackarna, på en afterski med en iskall öl i handen...
-Nu e livet rättvist, kommer han garanterat säga...
-Perry Mason, svarar hans fru säkert då.
:)

Kram på Er och ha en fortsatt skön lördag.
Själv ska man till WIC-hallen och titta på sonen som ska spela match.
:)

/InnebandyMorsan Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar