"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 9 januari 2011

Idag åkte han ut.....

Jesus alltså..Å hans andra tomtekompisar oxå...:)

Visst är det väl mysigt med jul? Det är mörkt ute, man får tända mysbelysning inne, pynta, klä gran, dricka glögg, springa på stan, handla julklappar, fixa julskinka, baka både pepparkakor å lussebullar, bjuda hem folk, koppla av och bara myyyyyyysa...? Eller hur :)..?

Sen är det rätt skönt att få bort alla spår av julstök oxå..
Damsuga bort några gamla barr från granen som lagt sig på soffan en vacker dag, mellan jul och nyår...
Jag hörde min yngste son ropa från nedervåningen...-Mamma...Mamma...Mammaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
När jag kommer ner låg som sagt vår...hm..inte-allför-estetiskt-vackra-gratis-gran på.... soffan!!!!.................
:(
Ojojojojoj....Kåda och barr överallt.....Rädda det som räddas kan....Eller förresten, strunt samma...Ut me skiiiteeen....Inte ens nyår och granen låg redan på utsidan och som sagt idag åkte resten oxå..

Vissa tomtar lägger man tillbaks i kartongen med viss omsorg och vissa lägger man liksom bara ner och det spelar ingen större roll om den går lite sönder till nästa år.....jaja... en mindre...det var ju skönt..då slänger vi den..:)......Innan den är trasig kan man ju inte slänga....Eller..???
En alldeles speciell liten tomtenisse som får en sisådär special-lyx-behandling av min man ser ni strax på bilden nedan....
Den har han fått av sin gammelmormor och han är bara sååååååååååååååååååååååå rädd om den, att han tror att det blir jordens undergång och den skulle bli minsta lilla skadad....:)....
Ibland får jag för mig att jag bara mååååååste utmana det och hänger lutad ut över trappräcket på övervåningen med lille tomtenissen i handen...och låtsas att jag nästan ska tappa den....
-Åhhh, hjälp, Älskling titta tomten vill hoppa höjdhopp...!!!
Eller.....-Hur var det nu Hjärtat...skulle du laga middagen idag och sedan ta ett röjj uppe på vinden..eller hur var det..?..oh hjälp jag nästan tappar din tomte nu, hjäälp!!!
:)
Då brukar man se en lätt svettig, kritvit man som ropar i någon form av falsett...-Neeeeeeeeeeej!!!Åsaaaaaaaaaaaaaaa, gör det inteeeeeeeeeeeee!!!!
:)
Jag gör såklart aldrig det, men man kan ju inte låta bliiiiiii, ..att kittlas lite.?...:)..Eller hur?

Här har ni filuren är viktigast i vårt hem i juletid...
Jesus och gänget, som jag handlade inte alltför billigt, men en smart kollega sa att -Åsa, om du slår ut summan på antal år som du kommer leva till så kanske det bara blir några kronor per år, som den kostar...Otroligt smart, tycker jag, som tänker leva tills jag är 98....minst!... :)


Mina favvonissar...:)

Nu e glada julen slut, slut, slut...julegranen bäres ut, ut, ut...trallalallalallalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...trallallalalalalaaaaaaaaa...det e bara roligt.

Puss o kram på Er alla//Åsa

1 kommentar:

  1. Du är rolig Åsa, jag måste hitta något som betyder lika mycket för min man också...är rädd för att han inte bryr sig så mycket om prylar bara. Fick han bestämma så skulle han slänga bort allt vi har. Ja utom Porshen förstås. Ett skoj om en liten repa i lacken kanske kan ge utdelning..? Hi, hi

    SvaraRadera