"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 17 januari 2011

Måsar finns inte bara på Läjet...

Hallå alla måndags-pigga :)

Häromdagen fick jag ett mail av en gammal vän som hade en reseförfrågan. Längst ner i mailet hade han lagt till en liten anekdot som jag skrattade länge åt...:)
Läs den och försök se det framför Er.

Idag tog jag lite snabblunch... en korv m bröd på Torggrillen – på väg därifrån med korv i handen
Kom min vän ”Fiskmåsen” och tog allting inkl servetten. Det var nästan kusligt vad fort det gick , det ven runt örat och plötsligt var handen tom!!!  En ny korv inhandlades och åts inne – korv m bröd 64 kr – det är billigt!

 Hahahaha...
Vilka gamar vi har i det här landet...

Tankarna förde mig tillbaks till förra sommaren, då familjen var i Strömstad på campingsemester. Vi tog en tur in till centrum en kväll och nere i hamnen fanns naturligtvis en trevlig glasskiosk som frestade...
När alla hade fått inhandlat varsin strut med ett antal kulor på i olika smaker och färger ser vi en skylt i kassan där det står med stora bokstäver "SE UPP FÖR MÅSARNA". Vi ler lite grann åt skylten, vänder oss om och tar ett par steg mot kajkanten....Swich säger det i luften....Likt ett reaplan dyker en 2 meter stor mås ner mot min mans glass...rycker glassen ur handen på honom och fortsätter flaxa. Han inser snart att glassen är något för tungt lastad för honom...sätter sig snabbt ner på kanten och glufsar i sig en stor del innan det säger....SMOCK!!!.....:).....Min man har klappat till pippin så hårt med ena foten ...hahaha...att den bara dimper ner över kajkanten...Hans kompisar blir helt till sig och flaxar runt oss som tokiga och skriker ut sin besvikelse över den nu sjunkande glassen....
:)
Allt går så fort....Det är över nästan på 5 sekunder, men hela hamnen stirrar på oss känns det som...:)..Plötsligt börjar jag gapskratta och till min mans stora förargelse kan jag absolut inte sluta skratta.....:)....Jag försöker verkligen koncentrera mig på att tänka på något jättetråkigt och blir tyst en liten stund....sen bara bubblar skrattet fram igen.....Jag fortsätter att skratta hysteriskt och tillslut piper jag fram...
-Jag går och köper en ny Älskling....:)......
-Jag vill inte ha nån glass!!!  Svarar han argt.....
:)
Då skrattar jag naturligtvis igen ännu mer.....hahahahahahahahahaaaaaaaaaa!!!!
:)
.....
Ett underbart ställe som vi oxå var på under denna semester var på Koster....
Vilket ställe....
Kan varmt rekomenderas som mitt första restips på Bloggen. Kolla in några underbara bilder:





Tjofadderittan till alla oss som längtar efter sommar. :)
Ha det gott.

Kram o gonatt// Tjing... Åsa i Kostervals...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar