"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 3 januari 2011

Födelsedagen.....

Puh..
Det var en pärs att återhämta sig från nyårsnatten...
:)
Men det var det värt..

Igår var det ju som sagt, min födelsedag och då fick man ju skönsång och frukost på sängkanten såklart. Eftersom vi bara slappat dagen innan blev det ju till att riva igång dagen med ett gemensamt familjeryck. Jag åkte till Coop för att innhandla allt en söndagsmiddag med Marockanskt tema innebär..
När sedan svärföräldrarna var på plats ca 30 minuter innan avtalad tid var det bara att kasta på sin sina kaftaner jag köpte på min studieresa till Marrakech och Agadir för ca 2 månader sedan. Var jättekul att få berätta och visa bilder, samt dricka myntate tillsammans med närmsta gänget innan vi satte oss tillbords.

Har nu kommit på en helt ny fungerande idé att få svärmor ur vägen i köket :)....
Satte på "singstar" och det blev klockren succé..
Farmor fick nått helgaalet i blicken och blinkade hysteriskt åt min mamma att nu kör vi minsann: "4 bugg och en cocacola"...
Gubbarna var helt med på denna idén och var först ut med samma låt...:)...
Resultatet ser vi nedan......hihihi...say no more...





Sedan fortlöpte kvällen med lite coronaspel i köket och när gästerna lämnat in för kvällen slappade vi i soffan med "Trolltyg i tomteskogen", som jag inte sett sedan jag var liten...
Kan varmt rekomenderas till alla som har lust att få sig ett par goa skratt...Det är ju tom. bättre än jag kommer ihåg den....
Visas just nu på trolltyg i tomteskogen


Checka in prästen i mitten......hihihi...

Stora kramar och tack till alla som kom ihåg att gratta mig på min egen dag.

Ha de.// Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar