"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 8 januari 2011

Långkallingar...

Eller rättare sagt "underställ", är väl härligt...?
Att bara få lalla omkring i och se lite sådär halvsportig ut samtidigt?
Att kunna äta något gott utan att det klämmer eller sitter åt någonstans...
Eller när grannen oförberett ringer på dörren och man öppnar, så möts man av kommentaren -Nämen va härligt...! Har du varit ute och åkt skidor nu igen...? Du e så hurtig jämt...
:)
Hihihihihi...
De skulle bara veta...
Att jag nyss gått upp ur sängen, duschat, sminkat till mig lite lagom, så man ser normal ut, menar jag...
För att sedan ha dragit på mig kallingarna och toppen i samma färger och genast ser sådär hurtfrisk ut....
:)
Tjihooooooo va smart man är...
Inte så dum som man ser ut alltså..
:)

Häromdagen när grannen plötsligt ringde och kollade om jag skulle me ut och åka vasaloppet (Ja det känndes så iallafall)....Tackade jag snabbt ja och hoppade i ytterstället, letade fram laggen (ett par gamla längdåknings-skidor, med nått smetigt på alltså...) och hängde på upp till de härliga längdspåren i Åkulla.
Inga nummerlappar, ingen blåbärs-soppa...inga medaljer, men känslan fanns ändå där när man susade fram mellan snötyngda träd.
Jag bestämde mig efter andra varvet: Japp..nu är det dax ...för vaddå, tänker ni?...Jorå...
Tjejvasan....:)
Kanske inte i år, kanske inte nästa år...inte vet jag om det ens blir året efter det.....Men jag bestämde iallafall att något år framöver blir det nog. :)

Jag menar susar man förbi en Norrlänning, som i princip måste vara näst intill uppväxt på skidor och en annan hurtbulle som ser ut att ha tävlat för Sverige i längdstafett hur många år som helst..(Mest med tanke på hennes outfit och hennes grymma vader)...Då ska man väl klara att ta sig igenom en tjejvasa...???
.........
Med blåbärs-soppa, nummerlapp, medalj och kanske till och med ett par kalla öl i en bastu, efteråt, någonstans i Dalarna.....

:)

Så, klä er i form nu, allihopa. På med kallingarna.....

Spana in hur vi såg ut i spåret.....och efteråt...
:)
Inte snyggast, kanske, men snabbast iallafall.......

Kram kram// Vasa Åsa


1 kommentar:

  1. Susade förbi en norrlänning! Ja det är ofattbart!! Ja man är ju glad att du inte lade ut mitt namn utan bara min bild.. Jag vet inte vad som var fel, har gått flera dagar och försökt analysera problemet. Där kom jag med splitternya skidor, nyvallade med glidvalla för exakt rätt temperatur. Varför gick det så trögt?! Kanske hade jag vallat fel ändå, eller var det den klibbiga 0 gradiga snön, eller kanske att jag bara ätit lite "fit for beach 2011 lunch" med hemlagad grönsaksoppa ? Får nog ladda med lite kolhydrater nästa gång. För det kan väl aldrig bero på att jag är otränad...? Nej nej.
    Kanske hakar jag på tjejvasan Åsa, för du åker väl på dina gamla skidor då också med någon gammal valla som du inte behöver lägga på nytt på då också...Ha, ha

    SvaraRadera