"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 15 januari 2011

Läjesbor i all ära...

Hej alla glada helgfirare. :)
Idag har varit en såndär dag då man bara lämnar, hämtar, lämnar, hämtar, lämnar igen...hämtar igen osv....
Kalas, innebandy och olika kompisar till sönerna...
Känns nästan som att jag kunde haft bilen stående på tomgång härute hela dagen istället för att vrida på och av typ 44 gånger......
:)
Ja ja..
Jag ska inte klaga eftersom det varit ett riktigt toppenväglag.....:)...Om man gillar att köra rally menar jag...:)
Stora snövallar brassade jag igenom och i svängarna kom jag farandes på snedden..Det var kul.. :)
Häromdagen for jag förresten in i en utav Varbergs alla rondeller i halt väglag...blinkade åt vänster, men gled rakt fram istället och fick fortsätta vägen fram...
Minen på de som satt i bilarna som stog o väntade på att jag skulle svänga vänster var riktigt kul....:)..hihi..

Iallafall kom jag att tänka på, när jag flängde fram på gatorna att oftast hälsar jag inte på folk jag inte riktigt känner igen..När jag sedan kört förbi personen jag sett vid vägkanten, kommer jag på att...nämen katten...det var ju...grannen...eller nått sånt.
Plötsligt kom jag på att det kanske är lika bra att sätta upp handen vem det än är, så är man liksom säker på att inte missa någon och därmed inte verka otrevlig....
:)
Då dyker ytterligare en tanke från förr upp i huvudet...
Jag satt på bussen in till Varberg för en sisådär 25 år sedan och busschauffören måste ha varit relativt ny på sin position..
Vi svängde ut på strandbackavägen, förbi Tre Toppar och sedan sitter det ju oftast ett gäng på ljugarbänken nedanför banken..
En utav gubbarna sätter upp handen i vanlig ordning när någon kör förbi och naturligtvis samma när vi kommer åkandes....
Busschauffören tvärnitar, öppnar dörrarna en stund, men inget händer.....Efter en stund tittar han bak på oss o ropar....-Skulle inte han me eller....?
Vi Läjesbor tittar förvånat på varann och tänker...-Näe, varför skulle han det...?...Han hejjade ju bara...
:)
...
Att känna eller inte känna.....:)
Spelar ingen roll, på Läjet. Sätt upp handen, så är du säker..




Visst får man lite sommarlängtan när man ser Läjet såhär.....

Kram kram/ Åsa, en riktig Läjsing :)

1 kommentar:

  1. Åh, sommar ljuva sommar. Tom en Norrlänning som diggar detta snövädret får ju längtan av att se de där sommarbilderna!
    Och att sätta ut handen oavsett, gillar det med...det är ju det som är så mysigt med att bo i lilla Läjet.

    SvaraRadera