"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 19 mars 2011

Underbara vinter....you are back....;)

Hallo alla morgonsnygga !

Igår fick jag se en bild, som min son har gjort på skolan. Högst upp har fröken förtryckt: "Min Familj", sedan har barnen fått olika tidningar att klippa ur, olika bilder på personer som kanske liknar mamman, pappan, syskon och djur m.m.
En del barn har klippt ut tex. Zlatan som pappa...Kronprinsessan Victoria som mamma och lite andra roliga bilder på någon som ser ut som de själva.

Min son hade klippt ut en stor snygg man som hänger baklutad på en vindsurfingbräda och ser allmännt jättecool ut. Han själv och hans storebror är i något mindre size, men i ungefär samma stil...på vindsurfingbrädan i vågorna och ser jättehäftiga ut.
När det kommer till min bild har han klippt ut en person iklädd en stor, röd, canada goose jacka som står i snön med uppdragen huva så stor och yvig att ansiktet inte ens syns....
:)
-Varför...? frågar jag honom?
Det ser ju liksom ut som att jag inte riktigt tillhör det här andra coola sportiga gänget...
De tre som surfar fram i ett ljummet härligt hav med en sol som värmer på ryggen och bländar emellanåt.
:)
-Men mamma!..du gillar ju snö jö....:)....säger han...
:)
-Åh det är ju sant.
Men när samma ämne dyker upp senare på kvällen om jag gillar vinter eller sommar bäst tänker jag en stund och svarar..-Det är nog lika bra villket som, faktiskt....
Bara det är SOOOOOOOOOOOOOOOL.......
:)
Tänk att sitta på en alptopp..gnistrande snö, knallblå himmel och strålande sol....
Eller...
Tänk att sitta på en klippa vid havet, titta ut över horisonten och känna solen som värmer...höra barns skratt, fåglarna kvittra och kanske en ...hm öl som öppnas..:)...eller en champagnekork som flyger ut med ett "poff"...
:)
oj...det känns som man behöver lite sol och ljus just nu.....visst längtar man....

Men först ska vi ta farväl av vintern med dessa härliga bilder.

                                Sonens mästerverk....hihihi....

                          Vår trädgård i nysnö.....

                                 Endast tomten är vaken...........

                           Kramsnö.......då är det okej....med snö igen...



                              Fredagsmys i vanlig ordning....

                                     Milkshake till räkorna.....de e fint de.........
                                   En nöjd, trött fredagskille...........


:)..............Men...........jag har ju glömt att vi ska åka till gällivare...och jag har ju bokat biljetter å allt....så lite mera vinter blir det faktiskt för oss.

Ha en underbar helg. I snön. :)

1000 kramar //VinterÅsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar