"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 5 mars 2011

Ladies Circle och musselmys....

Hallå o Go Lörda :)

I torsdags hade jag den stora förmånen att få vara med ett gäng härliga tjejer på tjejmiddag genom "Ladis Circle" i Varberg.
Efter en cykeltur med grannen letade vi oss fram mot ett hus ute på södranäs...Sååååååååå fint. Som i en inredningstidning. Värdinnan måste trott jag var någon slags wannabe...eftersom jag upprepade gånger utbrast 
 -Ooooh, va fint.....-Ååååh va mysigt.....-Åh va trevligt...........-Mmmmmmmm, va gott...m.m........:)
Men trevligt hade vi i vilket fall, så det vara bara ärliga åsikter. :)

Kvällen till ära var det mycket stadgar som skulle gås igenom, men det var helt ok för mig, så fick jag en liten inblick i det hela om vad allt det här med LC och RT (Ladies Circle och Round Table) egentligen handlar om.

Som sagt god mat, gott vin och härligt sällskap i form av driftiga kvinnor kan helt enkelt inte bli fel. :)
Hoppas att man får vara med igen, för vad jag förstod så måste man bli "invald" i ett sånt här gäng.
Ser redan framemot nästa gång :)

Igår var det en såndär, röja-städa-handla-tvätta- fixa fördrinkar och vinkoka musslor-innan-gästerna-kommer-dag :)
När väl den härliga "Costa-Rica"-Familjen, från Vare, anlände var det dax för husesyn och efter det bara sätta sig ner och gå loss på de smaskiga musslorna och räkorna........mmmmmmmmmm.............
Musslor var något jag, min man och våra barn lärde oss att äta när vi bodde på Franska Rivieran en period för ca 5 år sedan.
Vi var ute en kväll på restaurang med mina franska kollegor och alla beställde in musslor...
-Shitt, tänkte jag...va pinsamt..ska jag vara den enda som äter pizza eller?...Då får jag säkert in maten en hel halvtimma efter alla andra och alla har ätit upp och vill gå hem...eller nåt..
Både jag och min man bestämde oss att pröva musslorna och sedan dess är vi musselälskare...
Kommer oxå ihåg att vi satt hela gänget vid bordet och väntade på att få beställa i säkert en halvtimma...
-Ja! Äntligen tänkte jag...Nu, kommer det där iskalla vita vinet strax in och sedan gör det ju inte så mycket om inte maten kommer på en gång....
När min fanska kollega  beställt in EN flaska till ca 10 personer höll jag på att nästan få skakningar i kroppen....:)...närå inte riktigt...hihihi...men ändå....Kollegan tar flaskan när den kommer in och häller upp en slatt i varje glas varav jag sveper min slatt på en gång så törstig jag hunnit bli på denna stunden....:)..Hon stannar upp och stirrar på mig....-Oh, you spongewoman..med en allvarlig min.......hahahahaha!!!! Att inte jag dog :)
Fransyskor dricker nämligen nästan inte över huvudtaget utan bara smuttar på ett glas bubbel i flera timmar innan de tillslut lämnar nästan hela glaset och åker hem i sin coola bil med sina vråldyra solbrillor på nästippen.
Nä tacka vet jag svenska vinvanor...En drink före maten, två eller tre glas till maten och kanske en liten avec till kaffet. :)
De e grejjer det.
Tacka vet jag Ladies Circle i Varberg. De vet hur en trevlig middag ska gå till. :)

Iallafall blev det en supermysig gårkväll, med lagom mycket vin, lagom mycket mat :) och lagom mycket Rappakalja.
Till alla ni som inte spelat det - Köp det! Nu! :)
Här kan ni läsa mer om Costa Ricanerna om ni har lust: Huldens i Costa Rica



                                    Söta Klasskompisar..................


                                     Slutspel snart eller..? :)


Ha en underbar Lördag.
För oss blir det tacos o Melodifestival.

Pussar o Kramar// SvampÅsa (-Fyrkant) ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar