"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 15 mars 2011

Tjejfest och innebandy

Vår!..Vååååååååååååår....VÅR...Vår i luften....
Hela fejsbook har varit fyllt av detta ord idag :) Alla verkar ha fått en släng vårkänslor i kroppen.

Jag däremot tänkte berätta lite om min lördag o söndag.

Lördagkvällen var vi hemma hos en kär gammal barndomsvän och åt go mat, drack massa vin och skvallrade som aldrig förr. Efter det blev det krogrunda i stan med både shottar och vodka redbull....:(...Inte nyttigt kände jag dagen efter....
03.30 hann klockan bli innan jag äntligen fick sträckt ut skonkerna i sänga....aaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh så skönt...Men ack...så trögt det var när man skulle upp dagen efter..:)............

Ena vännen från tjejfesten som gärna läser min blogg kommenterade att hon tyckte att allt jag skriver om alltid verkar så perfekt och bra jämt att hon nästan blir trött och tänker...-Har den där Åsa aldrig en dålig dag....?
Å det kan jag säga dig Maj Dear att i söndags hade jag en dag som inte tillhörde mina bästa.....suck..:)

Äldste sonen hade innebandymatch på läjet och jag  tänkte att vi minsann ska inte vara så lata att vi tar bilen bort utan ska naturligtvis kunna cykla denna korta sträcka...
Väl ute i garaget inser jag att cyklarna inte är pumpade....ja ja, tänker jag och trasslar fram dem ändå...-Vart har du din hjälm? frågar jag min 9-åring....som om han skulle ha en aning om det...:)
Hittade tillslut en i en låda på hyllan och krängde på honom.
När vi kastat oss iväg känner jag plötsligt att det är riktigt varmt ute och jag som har klätt mig för nollgradigt håller på att koka upp.
Vi svänger upp mot stigen som man tar närmst till idrottsplatsen och ser till vår fasa att det är översvämning....:( Aj aj aj...
Nu börjar vi få riktigt bråttom och styr ner mot vägen igen för att ta den lååååååååååååååååånga vägen runt hela köret...
Vi trampar och trampar....svetten rinner på ryggen och tungan känns som en urvriden svamp..
Äntligen kommer vi fram..
Alla står o väntar och jag känner mig som ett ångande destilleri...herreguuuuuuuud, vem uppfann alkohol tänker jag och hjälper sonen med kläder o skor i omklädningsrummet. När han fått på sig allt säger han..-Mamma, vi har glömt mina innebandyglasögon...
Oh, my god!...
-Okej, "snälla mamman" slänger sig upp på cykeln igen och skiter denna gång i att det är översvämning..trampar som aldrig förr, svetten rinner ner i ögonen...märker att jag inte har någon stänkskärm på bakdäcket och lervälling från stigen sprutar upp på min rygg.....torr som en öken i truten kommer jag äntligen hem och inser att jag inte har en aning om vart glasögonen ligger....rusar runt i panik och ringer tillslut mannen....ser i samma ögonblick som jag är påväg att explodera att de ligger ovanpå toalettstolen...Varför ligger de där..? :)..Skit samma.
Iväg igen, samma väg, samma slabb på ryggen, samma sandpapper i gommen och när jag helt utschasad kommer fram kommer en mamma mot mig och säger...-Du, din son är därborta....han e lessen...han har fått en boll i ögat......

:(

Är det saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaant?

På de 15 minuter som jag var hemma har han hunnit få en boll i ögat............

Jag tröstar...........och svettas....näsan rinner och ryggen rinner.....nu nu nu...tänker jag...nu får jag en infarkt....eller nått....
........
.......
....
Men det fick jag inte....:)


Man klarar mer än man tror :)


Men att mitt liv ständigt är perfekt kan jag väl inte hålla med om....:)


...........Fast visst mådde man bra när man fått en delivery från Mac Donnalds och sonen gjort tre raka mål mot WIC...

Även för minstingen gick det bra...han hade innomhus-fotbolls-match mot Boys och vann.

:)

De e gött å leva :)....även om det kan va lite jobbigt ibland......
:)

Kram på er alla goa o ha en skön fortsatt vecka//SvettÅsa


Storebror som läser gonattsaga för Lillebror....

1 kommentar:

  1. Haha...härligt att höra!!
    Hoppas ni får en bra vecka!

    kram

    SvaraRadera