"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 9 mars 2011

Biltvätt i snöstorm..........

Varför?
Jo för att bilen är så smutsig att man inte kan se vad det står på reg.skylten..
Mannen ligger för döden....:)....närå inte riktigt...men han är VÄÄÄÄLDIGT sjuk, så att tro att han ska ut o tvätta den kommer inte på fråga...:)
Annars tycker jag faktiskt att det här är ett riktigt mansgöra..:)...Eller huuuur? :)...Håll me nu...:)..

Wax on..wax off...Wax on...wax off....Ni kommer ihåg va? Snyggingen från Karate Kid? ...Jag körde samma metod idag fast med moppisar på händerna som swichade fram över bilen.....bilarna faktiskt...vi har 2 och nu är båda rena. :)
Snart ligger det ett tjock snötäcke över den ena oxå om vädret fortsätter såhär...:(

Idag blir det simhallen med kidsen och det tycker jag e mysigt. Speciellt det sista när man sitter o pustar ut i en varm bastu.


I söndags var en såndär härlig dag då man fick en liten släng av vårkänslor. :)
Barnen, Jag, Mormor o Morfar gick tipspromenad runt Läjet och avslutade med fika hemma hos dem. När vi sedan skulle gå hem tog vi genvägen över skogen och tankarna tog mig tillbaks till en gång för några år sedan då en av mina söner frågade mig....
-Mammaaaaa....vet du vad jag tänker på nu?...-Näe, svarade jag....är det något speciellt?
-Ja, det är ett djur, som börjar på K, säger han.
-Okej...hm... kan det vara ..Katt?...
-Näpp säger han, finurligt..
-Ähum...Kossa, frågar jag...
-Nej, inte det heller..svarar han..
-Nähä...kan det vara....Kanin, kanske?...undrar jag....
-Nej, Mamma...jag tänkter på ett "Kloll"...Mamma..säger han o skrattar....
hihihihihi.....
-Ääääääähhhhhhhhh....jahaaa...ja detsåklart....att jag inte tänkte på det!..svara jag...även om jag vet att Troll stavas med T och ...hm..kanske inte är ett djur....eller..? :)

Iallafall stötte vi inte på några "Kloll" i skogen denna söndag heller....:)


Småkillar utan "överdrags" i skogen med pinnar i händerna...Det är vår det....:)

Annat är det idag..snö o vind...ja det blir nog vinter ett tag till verkar det som..

Stora Kramar till alla härliga onsdagsläsare// BiltvättarÅsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar