"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 2 mars 2011

Babben.........

Hallo Allihopa.
Long tajm no siin. :)

Igårkväll var jag iväg på en helt fantastisk föreläsning med självaste Babben Larsson. Jag har tidigare inte varit något större fan av denna Donna, men efter igår är jag verkligen en utav hennes topp-10 fans.
Vilken dam :)
Å så rätt hon hade i allt hon sa.

Det var ingen vanlig stand-up kväll utan denna föreläsning handlade om hennes egna uppväxt, hur hon brände ut sig, vad hon gjorde åt saken, hur man får ett mera välbalanserat liv och lite tips om hur man uppfostrar....hm ..lät lite gammalmodigt....kanske skulle skriva "hur man coachar" sina barn.....:)...
Många härliga skratt bjöd hon på när hon berättade om sin stränga uppväxt hemma på gården på Gotland. Där fanns inte mycket tid för skratt och lek utan hennes utmaning var att varje dag vid bordet få hennes far att skratta...
Det var en väldigt svårflörtad publik, men en början på hennes skådespelarkarriär. Varje gång hennes pappa liksom puffade fram ett litet skratt kännde hon "yes" nu har man lyckats.

Hon nämnde även att hennes utbrändhet gjorde att hon inte kunde tänka klart överhuvudtaget och när hon var med i "på spåret" kunde hon inte ens besvara de enklaste frågorna utan fick en fullständig låsning och bara satt och log....
Nu kunde man ju liksom skratta åt det, men va hemskt att inte få fram något överhuvudtaget..
Alla som läser detta har ju säkert någongång kännt någon form av låsning i skallen o vet att man får ju nästan panik när man inte får fram det man vill ha sagt...

Hon sa något oxå som var så klokt och tankevärt att man liksom bara satt och nickade igenkännande att.. just det, så är det ju.....:)
Va sa hon då...? Tänker ni såklart.............................................
:)
Ahhhhhhhhhhhh, jag kommer inte ihååååååååååååg.....................:)................flåååååååååt.....................:)
Det var nått sånthär: Det är inte gångerna du ramlar omkull som stärker dig, utan gångerna du reser på dig.
:)
Bra va?
Precis så är det ju.

Min chef brukar säga, när man har jobbat med en offert i en vecka och fått nej..-Nu kan det bara gå ett håll..uppåt :)
Bara att bryta ihop och börja om.....
:)

 -Varför ska man vara så himle dukti hele tiden? frågar hon....-När jag va liten sa min mamma jämt...Ät nu opp din mat, så blir du dukti..och tjock............:)...........
Helt underbart :)




Idag ringer söte grannen och säger -Har ni wasabi hemma? Ni är säkert de enda på hela gatan som har wasabi hemma, så kan man få låna en kladd?
Mannen kommer över och hämtar upp tuben och jag nämner att jag blivit så otroligt sugen på sushi plötsligt. En halvtimme senare ringer det på dörren och utanför står grannen med en tallrik nygjord sushi till oss. -Förrätt, säger hon och ler med hela ansiktet..........
:)
Visst är det härligt?
Tack för att ni finns härliga grannar.
Jag tycker hon ska öppna sushibutik här på aveny babord på läjet...:)...
Några utav de godaste sushi jag har ätit faktiskt.
Se så fina......



Sov sött alla Goa// Kram o gonatt...Babbenfanet Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar