"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 31 juli 2011

Skäret och Petter på samma dag....= Magiskt........

:)
Just det...
Kan man bli gladare än när man vaknar och ser att det är klarblå himmel....?
Nä, just det...
:)
Efter förmiddagens röj brassade vi ut i grannens ribb och bara tog det lugnt ute på skäret...
Här kan man se den fina lilla fiskebyn från havs-sidan och bada i klart vatten.
Jag tog på mig snorkelkittet och kastade mig svanlikti havet för att simma omkring som en liten sjöjungfru och tittade på undervattensdjur...
:)
Trodde ni ja...:)
Jag hoppade i vattnet...började genast att hyperventilera och sprattla med benen för att efter ca en minut känna mig helt slut....jag fick på mig cyklopet och tittade ner i vattnet....jag fick svindel och andades om möjligt ännu fortare och simmmade slutligen in mot kanten...kravlade mig upp och satte mig på klippan för att pusta ut....puuuuuuuuuuhhhhh...japp...det var den lilla snorkelturen på ca 2 och en halv minut....:)
Bra jobbat Åsa!
Inte ska man köpa dyra saker och sedan inte använda dem heller...!
:)
Nu har jag använt dem och känner mig helt nöjd....:)...
Jaja....jag kom ju i iallafalll..
:)

När vi sedan kämpade mot klockan hemma i vårt kök lackade svetten på ryggen vill jag lova. Vi hade ju bjussat hem grannar på "för-middag" hemma hos oss innan konsert med vår älskade...numera folk-käre "Petter"...
Men, men...allt går om man vill och 18.00 var mojiton upphälld och klart och middagen skulle bara ligga på grillen en stund...
Att jag sprang omkring som en skållad råtta, knallrö i fejset behöver man ju inte prata om...
Varför är man sån tidsoptimist jämt..?
:)

Petter Petter Petter.......................................21.45 på "Majas vid havet"...
Då gav han ALLT som bara går att ge....
Att även förbandet var grymt bra gör ju inte saken sämre....
:)

Här kommer lite bilder:

                                      Händerna i taket...såklart!!!!!!
                                           Petter..behind the man...

                                                Villket röj !!!!!
                                               Vi ska riva hela haket.....såklart!!!!
                                              The båt I like...
                                                  Två fartdårar.....
                                                 2 dykare på skäret...
                                                  Pussen...
                                                Lovely..........
                                                En båtlåt...
                                              Lekplats för storkapitalet....:)
                                               Lite "dagen-efter-grill-snack..."
                                              Segelskola för storkillen...........
                                                    Stolta seglare....
                                               Avslutning med gänget....

Tack alla som var med och gjorde helgen till något alldeles extra...
Massor med kramar..speciellt till Er.

Puzz puzz//Åsa-Petter

PS....

Bäst just nu....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar