"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 3 juli 2011

En blöt picknick med Grannfruar.

:)
Allo Gänget :)
Tack alla ni som var med igår och alla ni andra som bara har lust att läsa om vad jag hittat på det senaste dygnet.

Vi tog grannfrun på utflykt till närliggande Apelviken igårkväll för att fira att hon fyllt "Gumma".
Det känns idag kan jag säga....
:)
Att man inte är 20 längre alltså..
:)
Undras om det var något med den där parmaskinkan, kanske... som gör att jag känner mig så himlans konstig i kroppen idag...????
Eller var det kanske någon skum bakterie i potatis-salladen som spökar..?
Jag menar det bara KAN ju inte vara de där flaskorna med bubbel och jorgubbar som vi hällde i oss..
Eller rödvinet som fylldes på gång på gång i våra plastmuggar som liknade dem man fick på "flourtantens" tid...
Eller citronsnapsen som vi shottade loss på, både före och efter maten...
Eller det iskalla rosévinet som slank ner när vi runt 23 tiden satt på "Olles"...
Eller...?
...
...
Suck!!!

Kan tillägga att det var lugnt i grannanrnas trädgårdar, här på "Aveny Babord" idag, förutom någon vilsen Pappa som gick runt ensam i en trädgård med både 2 barn och en gräsklippare...
:)

När jag kommit upp och fått i mig frukost var klockan närmre halv 12 och jag med våra barn packade oss ner till stranden för ett dopp.
Idag var det grönt slem över hela Läjesbukten, men efter en cykeltur hamnade vi på en liten mjuk sandstrand i "Porten" på Läjet. Klart och fint vatten var det där, så det blev tom. 2 dopp innan pizzan intogs på terrassen.
:)

Nu blir det strax dusch och grill hos vänner...
:)
Börjar känna mig lite smått "semesterutbränd"...
Ha!...Skojja bara..
Man får passa på när det bjuds...sommaren går ju så himlans fort..
:)

Here it comes: Efterlängtade bilderna från igårkväll...


                                                   Grannfruar i farten....
 Puss på dig 40-åringen...(Som i förmiddags kikade ut med en korv och bröd i handen, och sa krystat:..-Jag återkommer...)...
                                            Somriga 37-åringar....:)
                                             Första grenen.....Skidåkning...
                                                   Norrlänning på G.........
                                          Ops...kom visst en liten skur, mitt i maten....
                                                Man kan ha kul ändå........
                                        Andra grenen...Kukluxklan hälsar på....eller...????
                                                     Mera bubbel........
                                         Solnedgång vid Subbe.......
                                                 Allt ska ner..........:)
                                           Sista grenen....Gurkrace med...."dopp"...
Å sedan bidde det nattinatti efter "Olles"...och en lååååååååååång och möööööööööööööörk cykeltur hem till Läjet igen.

Ha en underbar söndagkwell, Ladies.

Kram å puss, så ses vi snart på Go-Cart banan.../PicknickfixarÅsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar