"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 1 april 2011

Våga vägra slänga och gör någon glad :).....

Hello Everyone :)
Jag sitter just nu på tåget upp mot kära systeryster i Gällivare och hennes härliga familj.
Denna veckan har blandats med olika inslag som tex, en man med extem tandverk...(Den som haft det vet ju att det är värre än att föda barn.. ;)...), jobb med lite olika slags kunder, aktiviteter för barnen som bla, brottning och prova-på-kväll på kulturskolan....
Träffa tom. på min gamla gitarrlärare...hihihi...det var inte igår....:)
Skrämmande många på detta ställe upptäckte jag, hade både skägg och hörapparat....hm!!! Är det ett slags musikfenomen vet jag inte riktigt om jag vill uppmuntra mina söner att ge sig in i musikbranchen...:)..närå..ska nog bli bra....äldste sonen är ju nu riktigt duktig på att både sjunga och plinka på gitarren.
Man fick även prova på "drama" och så fort vi klev in i rummet riktades alla blickar mot oss...-Kom in och va med och lek ropade hon........ähum......-okej, hör jag sonen säga.... Vi ställer oss i en ring tillsammans med andra barn och en lärare...av någon anledning far min arm ut mot min grabb, jag drar honom intill mig och pussar honom på hans huvud...:)
Killen med tjocka glasögon brevid tittar finurligt på oss o fnissar....-Typisk mammor...säger han....de vill bara pussas.......:)
Sonen skäms och jag känner mig som en "pinsam mamma"....

Iallafall sitter vi nu på tåget upp mot norr och igår när vi bytte tåg i Göteborg mötte svärföräldrarna upp med en matsäck som kunde räcka till 20 personer. :) Där fanns pastasallad med en underbar sås till, bröd med ost, iskalla drycker till barnen och en flaska vin i plast till mig :)....en chokladkaka och 3 godispåsar.
När vi hade kalasat på detta goda fanns det ju naturligtvis kvar till en hel skolklass och jag som har så svårt för att slänga gick bort till en ensam liten kille som liknade min svägerskas förre pojkvän......
-Vill du ha lite pastasallad? frågar jag....
Han tittar på mig som om jag var dum i huvudet....:).......-ehhhhh, ja det är alltså min svärmor som alltid gör för mycket så detta kommer vi ändå inte att äta.....-Du får det gärna om du vill...?
Tillslut tar han tveksamt emot kylklampen salladsburken, såsen, tallriken, servetten och besticken. Nått vin erbjuds han inte......:)....någon måtta får det väl vara på generositeten....:)
Någon timma senare har han ätit upp och tackar med ett lättat leende på läpparna...-Den var ju skitgod, säger han.
:)
Detta tar mina tankar tillbaks till förra gången vi åkte tåg. Då hade jag bakat en fantastisk god kladdkakka med nått knäckigt täcke på som bara var såååååååå god....2 bitar återstod när vi hade fikat färdigt....Jag tittade mot penisionärsparet mittemot och frågade om jag fick bjuda på hembakat?.....Jaaaa, men visst, då ska jag köpa kaffe oxå, sa damen. De log tacksamt mot mig en stund senare och liksom "skålade" med kakan mot mig....hihihi...kan ju inte låta bli att fnissa då.....
:)
Kom håg det nu alla..

Våga vägra slänga utan bjussa de som sitter runt omkring...
Om ni har något gott, vill säga.....;)

Kram kram, så hörs vi snart igen/ BjussÅsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar