"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 12 april 2011

Kort-kort bet inte på Besiktningsgubbe........

Hm!
Go afton mina vänner.
Ja, med denna överskrift kan ni nog ana er till vad som hänt...
Igår var det dax för vår kära gamla skoda att åka in på en liten besiktningstur...
Det är ju konstigt att man alltid ska stressa upp sig så inför denna årliga höjdpunkt..
På väg till bilprovningen kom jag på att jag faktiskt inte hade en aning om vart den egentligen låg....
hm...
Jag försökte minnas att jag sett en skylt med texten "bilprovning" någonstans i krokarna på industriområdet.......ojojoj....Det började bli bråttom nu oxå....tidsoptimisten i farten samtidigt som jag kan erkänna att mitt lokalsinne inte är det bästa även om jag är uppväxt på läjet...(automatiskt antar alla ju då att man liksom kan stan utan o innan..) Jag trampade lite extra på gasen samtidigt som jag såg att klockan började dra sig mot 14.15.......shitt ...14.20 måste jag vara där...
Solen gassade in i bilen och kisande ser jag plötsligt en skylt med just "bilprovning" på...Waaaaaaaaaaaaaa!!!! En hägring!!! Tänkte jag...närå...skojja bara...;)...alltid ska man överdriva...:)

Iallafall gled jag upp ca 14.17...gick in och anmälde mig och hann tom. knäppa alla bilbälten och kolla att jag hade varningstriangeln på plats...
Samtidigt ser jag en gubbe som är snäppet hispigare än jag själv....Han liksom kör fram i ilfart..öppnar framdörren innan han har stannat och slänger sig ut mot luckan för att signa in.....hahaha!!!! Denna gången var inte jag värst tänker jag och andas ut....:)

Plötslig blir det mitt nummer och jag brassar in..
En lagom trevlig man står framför mig och jag tänker att..här är det väl bäst att spela så mycket blondin man bara kan..
Med ett brett leende står jag vid sidan om och ser på när han går igenom bilen...
Efter en stund vågar jag mig på ett litet..-Jahaaa...vad tror du om det här då....? :)
Han tittar på mig och säger..-Jodå...vad tror du själv...?....
-Eh....jaaaa, det skulle ju inte förvåna mig om det blir bakläxa säger jag med ett skratt och blinkar med ena ögat och tänker att om man är extra trevlig o snäll så kommer han säkert släppa igenom mig även om hela underredet är fullständigt sönder-rostat, bromsarna urkassa och växel-lådan som inte funkar...:)...närå...så illa var det inte men efter en liten åktur ber han mig kliva ur och följa med in till kassan för att få protokollet..
-Jamen va bra, då gick allt fint då, antar jag...hör jag mig själv säga...:)
-Näe, säger han........den dumma gubben..-Du får komma tillbaks...du har en läcka mellan avgas-systemet och katalysatorn.....
:( :( :( :(
-VA!!!!!!!! Vad säger du...??????
Jag tar snopet emot lappen där det står att innan första maj ska jag komma på drop in besiktning.....
:(
Min blick byts genast ut till en drakes blixtrande, glödande rödfärgade ögon som borrar sig igenom hans numera förvånade uppsyn....
:(
Nästa gång ska jag banneimej komma osminkad i mysbrallor, men en andedräkt av både kaviar och grillchips!!! Då du..gubbe...kanske du kan vara lite snäll.

:)

Go natt på er allihopa// Kram kram SkodaÅsa

1 kommentar:

  1. Trodde jag klarade mig fint på besiktningen, när jag fick farbrodern till en av grabbarna i IB-laget som besiktningsgubbe. Hur trevlig som helst, vi skojade oss genom hela proceduren. Fick just räkningen från verkstan: drygt 10 000 kr

    SvaraRadera