"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 6 april 2011

Hemma igen.....

Va kul det är att åka bort...
Men va skönt det är att komma hem..
:)
I nästan en hel vecka har vi varit i Gällivare.....Åkt slalom skidor har vi gjort..Åkt längd.....ätit lunch i backen i strålande sol...lekt med kusinerna....ätit god mat......bastat och druckit bira....slappat allmänt på kvällarna i myskläder........precis sånt som man ska göra på en vintersemester....
:)
Å så det bästa såklart....höll ju aldeles på att glömma........jag har ju fått vara BJÖRN......

Kramgoa Dundretbjörnen

Är ju som vanligt den givna lekledaren när det gäller både gammal som ung....De som känner mig väl vet ju att jag har en hemlig dröm om att en dag bli "Bolibompa-program-ledare"...:)
Där hade jag fått flippa loss hur mycket jag hade velat...fått klä ut mig och gjort olika grimaser och roat små söta barn som skrattat sådär härligt spontant...:)

Eller...?????

Eller så hade det blivit sådär som det blev någongång när min son skulle ha barnkalas...
Jag skulle spela teater och alla skulle skratta med och tycka jag var en superkul mamma...Istället bidde det lite tvärtom....Jag skrattade och försökte få med alla ...barnen tittade storögt på mig och skrattade inte alls...
Jag drog igång stereon och började dansa hysteriskt och bjöd upp alla barnen....Alla satt allvarliga i soffan och ville naturligtvis inte alls dansa med...undrade säkert villken bokstavskombination jag hade fel på.....
Jag ordnade stafett där man skulle ta på sig rock, hatt och handskar och springa runt en kona och tillbaks....Ingen ville vara med.......-Näeeeeee, jag vill inte vara meeeeeee........skrek de........
:)
-Äh....okej då.... sa jag och började röjja disk istället.......hm!

Bollibompabranchen är kanske inget för mig ändå...
Att få jobba med Resor och att gästspela som "DundretBjörn" någon gång kanske trots allt är bättre för mig :)

Lite härliga skidbilder nedan:

                                            Grabbarna Grus...
                                         Glasspaus...........
                                            Glada killar i solen............
                                         Men nån ska ju alltid va gladast..........
                                   2 stolta killar som åkt fjällbranten, på egen hand....
                                          Skidmammorna.............
                                         Grymmaste hoppet...........
                                Landningen efter "grymmaste hoppet"............
                                           Kalfjället..............
                                      Hej Då fam. Gällivare........
                                         Hej då Dundret............
                                           Go natt........

Kramar//Norrskens Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar