"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 28 april 2011

Är det inte pink så......

HMMMM!!!!.............
Just det..
:)

Idag på min lunch bestämde jag mig för att sätta mig i en liten park mitt i centrala stan med min lilla matlåda. Ett hörn med lä kollade jag ut innan jag slog mig till ro med en tidning och en go "stanton-sallad". Bäst jag sitter där och har mumsat en stund i det underbara sommarvädret flaxar något förbi mitt huvud och det skvätter precis som det plötsligt börjat spöregna...
Jag sitter och stirrar med en förvånad min och strax går det upp för mig att en stor mås förmodligen varit tvungen att gå på toa precis när han flög över mitt huvud.
:( :( :(.......grrrrrrrrrrrr...........
Vad är dethär för grisar tänker jag....finns de inte på marken så banneimej flaxar de omkring i luften.....
Ska man behöva ta med sig ett paraply, som skydd nästa gång man vill ha lite matro.????? För är det inte ynglingar som drar ner brallorna i min närhet så är det väl skrevande damer i kärringhålan och är det inte skrevande damer så är det väl någon som tittat för djupt i glaset och häller en öl i min matlåda...............
:(
På min tidning finns det fläckar och i matlådan ligger en riktigt stor blaffa....
Helt sjukt faktiskt, men som vanligt nu efteråt kan jag inte låta bli att skratta....

Jag tänker tillbaks ungefär 10-15 år i tiden och minns när jag och mannen var ute på saltholmen i Götet en sommardag. Det blåste lite och vi drog en filt över oss och pussades lite extra under den. När jag en stund senare tittar fram under filten får jag världens fågel-mocka (Om det nu kallas så...?..) mitt i nyllet...
Jag är i chocktillstånd ungefär en halv minut innan mannen brister ut i asgarv.....-Han sket dig i ansiktet ....skriker han av skratt....
Kan tillägga att han skrattade i nästan två dygn till efter det.
:)
Tur att man kan glädja någon här i livet....
:)

Mycket skitsnack här på bloggen idag, :)...men jag har faktiskt hört någonstans att det betyder tur att bli fågelskiten, så jag har köpt en trisslott jag nu ska gå och skrapa...

Wish me luck, friends...

Kram på Er och ha det bäst, tills vi hörs igen...// M-Åsa

1 kommentar:

  1. Hahahahahahahahaha - tycker att detta var såååå roligt!!!!!
    Det betyder ju tur att få fågelskit på sig - men urk vad äckligt!

    Jag vet inte vad jag hade gjort om det var jag....
    Din stackare!

    SvaraRadera