"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 4 april 2011

Dundretbjörnen och jag blir ett...;) på "lilla Dundret runt"...

Allåååå!
Allt fint?
Hoppas det.
Jag och mina 2 söner har det jättemysigt på semester hos syster i Gällivare. Igår vid middagen säger hon plötsligt....-Ja duuu....min man har en liten fråga till dig men innan du får höra ska du nog ta en rejäl klunk av det där vinet...
:)
Hm!...Jag väntar nyfiket på vad han kan ha att fråga....
-Jo, börjar han.....imorgon när alla våra killar (Mina 2 + deras 3) ska åka "lilla Dundret runt" behöver vi någon som kan hjälpa till att vara..hm...."Nallen"......
Jag sveper hela glaset innan jag vågar fråga hur han menar...)...:)...skojja bara...:)
Det visar sig att min syster och mannen ska vara med och hjälpa till när alla 180 barn ska åka ett längdåkningslopp på ca 2,5 km. De har fått låna "Dundret-Björnen"-dressen, men ingen som ska vara innuti....:)
-Ähum, svarar jag....klart jag ställer upp :). Jag har ju tidigare "Björn"-erfarenhet från min gamla säsongar period på Hundfjället där jag någon gång var utklädd till Björn och bjöd på godis.

Sagt och gjort. Imorse drog vi iväg och när jag släppt av kidsen på stadion knatade jag bort mot skiduthyrningen och gick in för att byta om.....
:)
Oj oj oj.....Snacka om att bli kändis på 2 sekunder...kände mig lite som Stålmannen....gick in ...ja inte i en telefonkiosk...men ändå..och kom ut som Dundretbjörnen...hahahaha....
Har nog aldrig fått så mycket uppmärksamhet och kramar från alla håll och kanter. Från en megafon hörde jag att...-Nuuuuuu alla barn kommer den efterlängtade Björnen....:)
Hahaha...Jag svettades i dräkten, jag kramades med barn och vuxna och ville klia mig både här o där....snoret rann och håret åkte fram i ansiktet, in i munnen och jag fick kväljningar och fick nästan spyattacker....Jag nös och barnen skrattade...En kvinna plåtade mig med olika barn och kom fram och frågade mina söner om de åkte för första gången..m.m...
Jag förstog att det måste varit lokaltidningen...
Klockan sniglade sig fram och barnen kramades, drog och kittlade mig och plötsligt hade jag någons slickepinne i pälsen....
Ahhhhhhhhhhhhhh.....snacka om att jag var nöjd när jag såg skotern komma farandes för att hämta mig....ta mig tillbaks för att byta om igen och komma ut som helt anonym....:)
Hahahahaha!!!
Villken grej.
Den här skulle man haft på krogen om man var singel...Va ragg man hade haft...hahahaha!!!!

Här komer lite bilder på mig, som Björn och lite annat smått o gott....

           Japp!!! This is moi :)

                                Mora-Nisse upp i dagen......
                               Hej va det går.....................
                                Kramas e mysigt..........
                                 Hej då alla barn............

                                         Fika efteråt...
                                    Kusin Vitamin....
                                    Stolt son med sitt kvällsbygge...........



Kramelikramar från Gällivare från / Åsa-Björn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar