"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 10 april 2011

Nicke Nyfiken och "Läjet knäcker Lerum..!!!!!! :)"

Oj oj oj ....vilken daaaaaaaaaaaag.
Denna soooool har man längtat så efter...
Även om man har sett den lite emellånåt så kände man att idag och igår blev det verkligen VÅR!
:)
Va skönt att få röjja bland alla skidor och ta fram massa strandleksaker från vinden...allt skulle bytas ut mot sommargrejjer....
Eftersom vi har så litet förråd kan vi alltså inte ha alla årstiders attiraljer framme jämt utan måste alltså ta en heldag en gång i halvåret för att byta ut hela kittet.
Utemöbler ner från vinden...slalomskider upp, rollerblades ner...skridskor upp...m.m....+ att vi alltid lyckas fylla ett helt lass med massa bröte..
Undra om vi är de enda som har såhär mycke skit tänker man jämt...:) Man ser ju liksom inga andra som bär ut sjuttioelva påsar från sitt garage någon gång..
Är jag en hamster???..Eller bunkrar jag för krig..????
:)

I allafall..........Kidsen var bjudna till en granne på grillat så jag o mannen fick äta korv o makaroner själva..:) ..Vi satt ju naturligtvis ute och åt och jag hoppades ingen skulle komma förbi och se hur oglammorösa vi såg ut där på en dyna i all röra...
Mannen tittade ner på sin tallrik och frågade..-Men älskling...vad är det vi firar..???? :)
HM!!!
Äkta jokkmokkskorv är faktiskt inte att förrakta. :)

Nu ikväll har vi precis kommit hem från Varbergs-spelens sista match där äldste sonen var med och gjorde mål, såklart...:)...Sista motståndarlaget och helgens höjdpunkt var ju LERUM...
Mannen är ju en riktig "Lerummare" och visste nog inte riktigt vilket ben han skulle stå på ikväll, men tillslut erkännde han att han numera känner sig mera som en tvättäkta Läjsing och därmed vill se att Lerumsgänget åker på storstryk :)
Å så blev det.
:)
En rafflande nagelbitande match blev det som slutade 7 - 4 till Läjet. GRYMT!!!!
Stolt cyklar men hemmåt och känner att helgen kunde inte slutat mycket bättre.
:)

Förresten!
Nicke Nyfiken..
Han och jag blev kompisar igår, så jag tror nog ändå jag har nått slags kall mot den där nallebjörns-branchen...
:)
Denna gången var jag dock inte innuti...
Men en desto flitigare kramare vid sidan om.


                                 Jag är uppe i luckan, men syns knappt för all bröte..
                                               Gött med seger!!!
                                              Stena Line + Nicke Nyfiken + Resia = Sant
                                                  Amore Mio...........

Hare bäst Flodhäst!!!!  puss till alla//Åsa-Nicke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar