"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 29 maj 2011

Som man bäddar får man...ligga..

Hallooooooooooooo.. Mammor o allt annat löst folk :)
Hoppas att ni har haft en härlig vecka och en underbar Mors-dag. Att ni har uppvaktat era härliga mammor, svärmödrar och fruar.....Mödrar till Era barn som är för små för att själva förstå hur viktig denna dagen är för oss Morsor. :)

Finns det något finare än dessa egenhändigt gjorda kort där Mamma ringas in utav hjärtan och guldkantade, glittriga små fina ord som "Mamma är bäst"...?
Näe...kan nog inte tänka mig det....

Om ni nu hade frågat min man samma sak..? Vad tror ni han hade sagt då?
Ni kan ju ha "Klippo" i bakhuvudet när ni tänker Er in i min situation... (Ni kommer väl ihåg min fina födelsedags-present till honom, när han fyllde år..?..).....:)

Vi börjar från början....:)
Imorse alltså..

Yngste sonen vaknar redan vid 06.30 och är så uppspelt att han inte kan sova en sekund till...
Äldste sonen fyller 9 år idag och Lillen vill inget hellre än att gå upp NUUUUUUUU o gratta honom...
Vi väntar en liiiiiiiiiiten stund mumlar jag och känner hur han klättrar upp i sängen...

 -Mamma...snälla...nuuuuuuuuu väcker vi storebror.....
                                        -Mamma, mamma...
                                          -Vaknaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..........
                                          -Kom...nu sjunger vi...

Okej okej okej...Jag ger mig och en stund senare sjunger vi för Brorsan som oxå ligger vaken och har väntat länge...

                                           -Äntligen!!!!
          -Bygglovs Matte..Martin Timnell och JAG är Lulu Carter..såklart...1,2,3....Grattis till ditt nya rum :)

När vi ställt fram frulle och ska sätta oss till bords kommer mina småkillar fram och ger mig varsitt paket och när jag öppnar finns det ingen hejd på glädjen från min man.....
Han skriker och tjoar när han ser att jag fått en addapter till TVn.....NU kan vi minsann titta på datorn i TVn...........................................Wow....!!!!

Nästa paket jag öppnar finns liksom inga gränser för glädjeropen...
-Jippi...Älskling!!! Du har fått en Router..(Stavas det så..?...) Vi kan nu går runt i huset och trådlöst knappra på tangenterna på våran dator...
-Wiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaa....han tjuter och skrattar så han vet inte vad han ska ta sig till....
Sedan kommer han fram, kramar mig och viskar i örat...-Älskling...det kommer mera....
Han tittar på mig och jag tänker....Nu! Kommer han att säga...-Det blir en helkropsmassage efter middagen för dig min Kärlek...
Istället fnissar han och säger -Du ska få en tralltvätt oxå....
EN TRALLTVÄTT??????
:(
Har han fått fullständigt spatt, eller vad är det frågan om???????

När han senare på dagen åker och hämtar "Tralltvätten" som man tydligen ska koppla på högtrycks-sprutan, kommer han hem med en kantklippare oxå....
:(
Kan detta vara sant..???????

Jag skriker åt honom...Låser dörren och ropar från insidan -Kom ihåg att det är JAG som äger dehär grejjerna vid boupptäckningen....eller vad det nu heter när man skiljer sig.........:)

                                                :(
Kalaset för sonen gick iallafall fint och även vår kära Gammelmormor var med och åt smörgåstårta och firade.

                                             Favvofrukost.........
                                          Tårtmakaren..........
                                                  Gosingar..........
                                               Tårtblåsaren......
                                                4 fina generationer..............
                                             Bästa presenterna............
                                        Som man bäddar får man ligga.................

Puss o Kärlek Allihopa// Teknikomotorprylsgalne..Åsaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......

4 kommentarer:

  1. Ni är ju GALNA familjen!!!!!
    Hahahahahaha - så roligt det är att läsa din blogg :)
    Men Åsa.
    Inte var det du som gjorde tårtan...inte enligt Oliver....???
    Var det inte mormor som var så bra på att baka ;)

    Det där med boupptäckningen var ju skitbra sagt!

    Ni är ju bra roliga ni - KRAM

    SvaraRadera
  2. PS.
    Du har inte haft någon TV inlämnad på Davids???

    Det gamla vanliga problemet med att heta - "Åsa Karlsson/Carlsson".

    Jag hade beställt ett headset till min mobil. Då frågade de om jag hade lämnat in en TV tidigare.....

    SvaraRadera
  3. Hahaha!!! Du skulle sagt JA tack till Tvn såklart...
    -Va...???? Sa han att det var Mormor som gjorde tårtan...????
    Det var faktiskt förra gången...hahaha. Helt sant faktiskt. Jag stod för både smörgåstårtan och gräddtårtan...
    Å du Åsa...Det är väl kanske dax för oss båda att få nya efternamn så vi slipper blandas ihop.... ;-)
    Kram kram för underbar feedback :)

    SvaraRadera
  4. Kladdkakan idag, älskade en av era gäster! Tack för ett två timmars lyckorus.
    Nu stora barriärrevet i sängen ( repris)

    SvaraRadera