"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 10 maj 2011

Snuffe har hittat hem...

:)
Eller....? Sorry...Det var ju grannes gräsklippare som heter så...
Vår har vi ju döpt till "Klippo" kort o gott :)

Det hela började med att jag fyllde år....ett tag sedan sisst...men, men...
Mannens fantasi hade väl trötet och istället för paket fick jag ett slags egenhändigt gjort "presentkort"..
Det stog "Grattis på födelsedagen Älskling, Nu tycker jag att du ska få gå och köpa dig något riktigt fint....kanske den där Odd Molly-tröjjan eller nått".
Inga pengar fanns i kuväret och när det gått några veckor och inga pengar som jag skulle kunna köpa den där tröjjan för som jag tydligen fick i födelsedagspresent syntes till började jag bli lite smått halvorolig att de verkligen skulle dyka upp alls...
:(
Tiden gick och jag slängde ur mig någon pik emellanåt, men det bet inte riktigt förrän Mannens egen födelsedag började komma i antågan.
..............
Bara någon vecka innan blev han plötsligt väldigt ivrig att jag verkligen skulle köpa mig något fint.
Jag gick runt o kikade i stadens alla små affärer och hittade tillslut en underbar liten tunika som jag skulle vilja ha. Jag berättade för honom och dagen efter kommer han hem men en fin papperspåse med tunikan i.
-Grattis i efterskott min Älskling sa han.............
:)
NU!
Kommer det roliga.
:)
Tycker jag iallafall.
:)
På morgonen när HAN fyllde år tågade vi ju naturligtvis in hela skaran och sjöng för full halls. När jag sedan räckte fram ett kuvärt där det stog -Grattis min älskling. Nu får du gå och köpa dig en GRÄSKLIPPARE för våra pengar, såg han inte så glad ut....
Inga pengar låg naturligtvis i, men eftersom vi inte har någon gräsklippare och är i stort behov av en, köpte jag idag grannens gamla. Han hade tom. varit så hjälpsam och slagit in den i krulliga snören. :)
-Grattis i efterskott mitt Hjärta kunde jag sagt när jag rullade hem den, men bet mig i tungan och lät bli när jag såg hans halvuppretade min.
:)

Får se vad det blir till nästa år när man fyller år?
:)
Om det blir något alls.
:)

                                            "Klippo"...............
                                            Halvbesvärad man...................:)

Ha det gott Alla!!!/EnsomgillarattretasÅsa ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar