"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 4 maj 2011

Circus Skratt och Vårruset med Peter Siepen

Allo allo!
I måndags, mina kära vänner var jag på circus med hela familjen inklusive Mormor och Morfar och 2 kompisar till barnen.
Är inte sådär väldigt förtjust i varken circus eller djur, så kan väl inte säga att det var någon höjdare för min del....Men gratis e ju alltid gott, så eftersom det var Coop-forum som bjussa på stort så fick man ju hålla god min och följa med.
Jösses säger jag bara..
Har det verkligen inte hänt något alls i circusbranschen sedan man var liten och faktiskt själv hade som högsta önskan att få kasta sig i trampetten en vacker dag....
:)
Det är komiskt när man tänker på det och jag fick nästan vända bort blicken ibland för att det inte skulle bli för pinsamt. Som när tex en storglittrande Zlatan (Han såg faktisk ut så) kommer ut i mitten och ska visa hans enorma styrka genom att böja någon form av stålpinne över knät. Alla apploderar och hans troligtvis fru står brevid och glittrar ikapp med sitt "häpp" emellanåt.
:)
Barnen tyckte däremot att det var roligt och satt häpna och tittade när en hund körde en annan hund i en barnvagn och när söta zigenartjejer visade att de kunde rocka med 27 rockringar var samtidigt....Holy shitt...Där var tom. jag impad. Fixar du det svärmor..? ;)...(Hon är nämligen överlägsen på denna sport i vår släkt) hihihi..


Ett annat härligt inslag i min vardag var ju gårdagens vår-rus med Peter Siepen...
Peter är ju tydligen alltid konferencier på sådanhär kvinno-tillställningar och dagen till ära hade han klätt upp sig som en urdankad gammal student.
Vit stor kostym, stor studentmössa och ett långt mörkt blankt hår, lagom sminkad. Siepen i ett nötskal. :) Men visst är han lite underhållande ändå?...Jag lovar att jag själv inte hade kunnat underhålla oss damer bättre än han gjorde.
Väl ute i spåret kändes det otroligt trögt och i början var det nästan bara uppför..inte mycket, men lite och det gjorde att benen känndes som stockar...pust....
När jag kom fram till första vätskekontrollen satte jag naturligtvis det iskalla vattnet i halsen och hostade upp en stor klunk mitt framför folkmassan....:)..Man såg hur folk liksom tänkte.....Herregud va hon tog i...spyr efter bara 3 km......hm!
När vi hade nått toppen av galgberget i Halmstad började jag känna mig lite spänstigare.......förutom att halsen brände och en gammal knäskada från Göteborgsvarvet gjorde sig påmind.....(Jag ville helst inte berätta detta för min kollegor innan loppet då jag tänkte att jag kanske upplevs som en looser-hyppokondriker som måste ha ont någonstans när man kommer i mål på en kass tid...så jag höll tyst om det och bet ihop..)
Iallafall kännde jag mig en stund senare efter min "topp" på ca 2 minuter att det plötsligt skar som en kniv rakt in i höger revben.....värsta hållet alltså....
:(..Jag gick..masserade sidan, kramade en sten men inte mycket hjälpte.....Tillslut närmade vi oss mål och jag spurtade in och såg säkert döende ut när jag snublade in i målfållan en halvtimme efter jag startat.........................................puuuuuuuuuuuuuuuuust........................
Fy katten villken piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiina.....Aldrig mer tänkte jag.................
Ca 20 minuter senare när vi hade fått vår fikakorg och satt i solen och åt så kändes det ändå rätt ok. Kallt som rackarns var det, men lite mysigt ändå. :)

                                              Lagom peppade Resianer..........
                                          Fika e gott.........

Kram o ha de//Rus-Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar