"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 18 maj 2011

Gylfen öppen....eller vad händer...?

Alloha alla Gölligöll därute :)

Igår var jag och en kollega ute på en skola i Varberg och föreläste om vårt intressanta, högavlönade, glamourösa, flärdfyllda arbete inom resebranchen......
(Varför ska jag alltid överdriva?????)
:)
Tydligen hade åttondeklassare fått berätta sina drömyrken och eftersom reseledare blev ett utav dem blev jag kontaktad på Resia av en kvinna som undrade om vi ville komma och berätta lite om hur det är att jobba i branchen.
Såklart vi ville tänkte jag. PR på alla håll och kanter är alltid bra.

Dagen innan förberedde jag mig nogrannt och mina söner fick bli "publik" för att se hur det skulle funka bla. tidsmässigt och med den tekniska biten.
(De gav väldigt bra feedback kan jag säga....Jag ställde frågor till dem som tex: -Varför skulle du vilja bli reseledare?....Min yngste son räckte upp handen och låtsas tydligen att han är tjej.. när jag ber honom svara skriker han av skratt och klämmer fram -För att jag vill visa snippan.........................) Ehhhhhhhhhh................
Vad kom det ifrån...?
:)

Tänk om jag inte ens får igång overheaden tänker jag, eller kanonen, eller vad den nu heter nuförtiden? Tänk om jag inte får fram rätt bilder....Tänkte ju visa lite från New York och lite från Marakech och tänk om jag råkar få fram bilder från vår familjesemester i Sälen istället...Shitt va pinsamt det skulle bli....
-ÄÄhhhhhhhhhhhhhhhh..........här har vi ............ Empire State build....hm! Jagmenar trollskogen på hundfjället, tydligen....eeeeeeehhhhhhhhhhhhh.........................hm!....
Jag kunde se det framför mig hur svettig jag skulle bli...stamma fram något och sedan skulle någon ropa.......        -ÖÖÖhhhh...tanten...det här suger fett...fattaru...??!!!!!

Hjälp!

:)

Sån tur var blev det inte riktigt så.

Vi gick in i klassrummet där 31 st fjortisar satt å lyssnade snällt på vad vi hade och berätta.
Kollegan berättade om hennes reseledarkarriär och jag berättade om min väg fram till att jobba som affärs och gruppresesäljare. Hur jag säsongsjobbade både i Sälen, St Anton, Riksgränsen, London, Ibiza, Kos, Rimini m.m.

Plötsligt ser jag att en utav killarna som sitter längst bak viskar något till en kille brevid. Han i sin tur tittar mig mitt i skrevet och fnissar....Han vänder sig mot nästa som gör likadant och nästa och nästa....
Jag blir tillslut så ställd att jag är helt säker på att jag har gylfen öppen och att jag måste ha glömt att ta på mig trosorna på morgonen. Det är omöjligt att fortsätta och jag vill bara böja mig fram och titta om detta verkligen stämmer...
Det kan jag ju såklart inte utan hör mig mumla något som jag inte fattar ett skit av...............hmmmmm...
Min kollega tar tillslut över och alla tittar på henne igen. Jag smygkikar neråt och ser till min lättnad att gylfen är stängd.....men.......vad var det som de stirrade på????

Jaja...Tack gode gud så fann jag mig själv igen efter en stund istället för att skrika rakt ut -Men va glor ni på snorungar???
:)
Tur att man är så behärskad.
:)
Alla verkade iallafall nöjda o glada när vi gick därifrån och jag kan säja till er alla att om ni får chansen att göra något liknande någongång, så ta den. Det är så berikande. (Oj villket vuxet ord)

Glöm bara inte att kolla gylfen en gång extra.......

Ha en fortsatt trevlig vecka alla mina söta läsare//Puzz o kramis//GylfÅsa

1 kommentar: