"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 29 januari 2012

Tidsoptimisten Åsa på Clarion Post Hotell...

Hello Evrybaddi...!!!
Hoppas Ni haft en urskön helg.

Jag och underbara ex kollegan från Götet har haft en riktig tjejhelg. Såå myspys och fantastiska diskussioner om både resmål och annat skvaller som sätter piff på vardagen.

Först tänkte jag berätta om hur min lördag började..

Förmiddagen gick i ett som vanligt med frulle, disk, innebandylämning, hämtning, lunch m.m m.m...
och när klockan började närma sig ett insåg jag att jag fortfarande nästan inte packat det jag skulle ha med mig på min lilla utflykt..

Snabbt svidade jag om och kastade ner partydressen i väskan. Ut genom dörren som en virvelvind och gäsen i botten mot tågstationen..

Väl framme inser jag att tåget jag ska åka med, står inne för avgång...
Hm..!...Kan det vara möjligt?
Kan det vara "mitt" tåg som redan ska avgå?
Jag anar oro och misstänker att jag höftat till något när jag tittat i tidtabellen och tänkt: 20 i 2 ungefär...
Det visar sig att tåget avgår från Varberg 13.34 och jag lägger benen på ryggen....

Jag springer för glatta livet och ropar förtvivlat till resenärerna på perrongen...-Snällaaaaaaaaa, håll tåget....tryck på dörrknappen......TRYCK pååååååå knappeeeeeeeeeeeen!!!!!!! Gapar jag återigen med panik i rösten...

Jag ser konduktören ca 30 m bort som tittar på mig, kliver ombord, låser dörrarna och.......susar iväg.................Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.............
Va f-n............

Besviket vill jag bara kasta mina väskor, sparka på allt jag ser, spotta och fräsa ut min ilska...Jag vill krossa en ruta på stationshuset, skriva en insändare, skicka en brevbomb till SJ och lite till.....Tårarna stiger upp i mina ögon och plötsligt hör jag en man bakom mig som säger.....-Eh, ursäkta, men ska du till Göteborg?
....-Äääääh......jaaaeeee......vaddå?
-Du kan åka med oss, säger han....ja, om du vågar alltså...:)

Det visar sig att jag träffat en ängel, räddare i nöden eller något i den stilen  :) som ska åka till Götet med sin fru som sitter i bilen och observerat att jag kommer stormandes mot perrongen och i sista sekund missat tåget...
:)
Vilken lycka....
:)
I nästa sekund är humöret på topp igen och jag sätter mig i bilen för att nå mitt mål. :)

Visserligen kanske man inte ska rekomendera andra att sätta sig i helt okändas bilar, men ibland måste man våga chansa...

När de svängde in på industriområdet i Varberg trodde jag att min sista stund var kommen...Nu , nu, tar han upp pickadollen och bränner av en salva mot mig här i baksätet...tänkte jag med klappande hjärta......men det visade sig att de bara skulle lämna ett brev på ett företag innan vi fortsatte resan.

Vi hade en underbar timma lång pratstund i bilen som handlade både om Franska älskarinnor, Göteborgsvarvet, skidåkning, ridning m.m

Va härligt att kunna bjuda på sig själv på det här sättet. Jag kommer aldrig glömma Er och jag kommer garanterat göra samma sak för någon annan som behöver hjälp framöver.
Det värmer i hjärtat när man träffar sådanna här människor.

Det finns hopp därute :)
...........
Iallafall hade vi som sagt en urtrevlig eftermiddag, kväll och natt på både nya hotell Post, Avalon och lite andra krogar i staden.
Pigg var man inte i morse, men frullen var gudomlig...

Kan starkt rekommendera att ta en paus i vardagen och minisemestra på Clarion Post Hotel, spa-a i skönhetsfabriken, äta gott i restaurang Norda Bar o Grill och avsluta med en Cosmopolitan i den New York inspirerande baren.


 Glammiga eftermiddagsdrinkar på Avalon, som oxå tillhör mina favorithotell...:)





Go natt everyone..puss puss / Post-Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar