"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 16 januari 2012

Vit Helg å Lilla Jag i längdspåret.........

........."Stora Jag"........... i längdspåret kanske hade passat bättre som överskrift, nu när jag tänker efter lite närmare...
"Klumpe Dumpe i spåret" kanske...hm.....
"Big Ass, in the fogg", kanske.....?
"Ladugårdsvägg siktad i spåret"...? Vad tror Ni om det???
Ja ja...
HEJ, iallafall...
:)

I helgen har jag varit i Branäs och kört fullständigt skiten ur mig helt ärligt....

Jag har ju hela tiden, sedan jag anmälde mig till tjejvasan kört den mera kaxiga, layed back stilen att ...tror katten jag kommer klara 3 mil på längdskidor...HA! Lätt kommer det att bli...zzzzzzz....först i spåret, kommer man ju garanterat att ligga bland brudarna man kör med.....hö hö hö..
:)
Eller..?
Kanske dax att gå mera över till den ödmjuka stilen nu...
:)
Ääääääääääääääähhhhhhhhhhhhhum.......

Nu, när man vet hur det känns...

.....Just det....Man vet hur det känns att frysa så det värker i fingrar o fötter eftersom man tydligen inte har någon cirkulation alls...

Man vet hur det känns att ca 10 minuter senare svettas så det rinner längs med hela ryggen och kliar i mössan som om man hade loppor..

Man vet oxå hur känslan är när man plötsligt mitt ute i ingenstans kommer att tänka på... ...Tänk om jag möter en varg härute....Vad gör jag då?
I nästa sekund hör jag ett flåsande i nacken.....ja, jag lovar, det är helt sant...tio fingrar upp till Gud...Jag vänder mig om och ser en gläfsande varg som helt galet kastar sig fram genom terrängen (en schäfer var det visst såg jag strax innan jag hade tänkt spetsa honom med min stav)..hm...
Borde man skaffa glasögon kanske?
Eller dra ner något på sin lite FÖR livliga fantasi....?

Kunde blivit NÅGOT pinsamt att säga till hundägaren som kom framfarandes på skidor strax efter..-Oj flåt..:)..ehhhhhhh....jag råkade visst sticka staven i din .....varg....ehhhhh...jagmenar...hund såklart....
:)...hm!

Iallafall känner jag att.... ett par kilo lättare, ett PAR till löprundor och ett antal timmar till på gymmet så kan det nog lösa sig......men inte "bara på ren vilja" som jag lite lagom småtyket sagt emellanåt...

-Äh, det fixar sig nog har jag tänkt alltför många kvällar och dråsat ner i soffan istället för att ge mig ut i vinter-rusket..........Hm, nu är det dax att bekänna färg, få mina fiskar varma eller hur man nu brukar säga...
Its payback time för min lönnfeta lilla lekamen..det ska gudarna veta...
:)


 4 km??????.........Herregud....de måste mena 4 mil här.....eller???????....flämt....
 Mmmmmmmmmmmm......sol o snö......gifter sig, som man brukar säga i matlagningsprogrammen....eller hur?
 Pust.....snaaaaaaaaaaaaaaaaaaart framme.......................
 Jag bad en kille ta ett kort på mig, när jag kommer i mål....Då säger han...-Jag måste ta ett, sedan när du kört en runda oxå........äääääh....Jag har ju då redan kört en HEL mil......Han måste ju tycka att jag ser oförskämt fräsch ut, eller hur????......:)
 10 km Medel.....?...Vaddå medel?...10 km extrem borde det stått.....
 -Får man köpa en hund här? frågar yngste sonen vid hundspannen....
 Branäsbjörnar...........
 Yngste killen i backen..
 Sol å snö........................
                           Skidkillar...........
 Afterski-gänget................Åt pipan med vit månad blev det.................hm!....What the fuck....:)
                                     Mina Goaste........
                                                The 3 again.......

Ha en riktigt god afton........... och alla Ni som inte åker skidor....
Gör det!!!!!!!!.........NUUUUUUUUUU!!!!!

Pöss å kram/Er tilljifna Snöprinsessa.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar