"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 7 februari 2012

Falukorv på Tantbalett....

Bonsoir Tous le monde...
:)
Japp...idag har jag varit på balettlektion och blivit inspirerad av energiknippet och grundaren till My Mim...
Va härligt...
....
Att få veta att man liksom börjar bli kärring värre...
Jamenar vilka speglar ljuger...?
Ho ho ho..
Speglarna i gamla konstnärslokalen i Läjets båthamn skrattade mig rakt upp i ansiktet kan jag meddela..

Herregudarnas...:)...Tittar jag mig aldrig i spegeln hemma eller när kom de där valkarna, eller snarare traktordäcken runt min midja till?

Lätt som en liten fjäder skuttade hon fram till svansjön och försökte bända mina muskler i pilé eller vad det nu heter...
Ovigare än mig får man ju leta efter...

Hon böjde sig fram mellan sina ben och la pannan i golvet, sittandes i spagat...
Hm!...Jag ...bände mig frammåt...kom halv-vägs och sedan stånkade och frustade så mycket att hon skrattande hjälpte till genom att ...typ..tryckta min rygg nedåt golvet.....
Som om det skulle hjälpa...?
Näe, det verkar som jag fått nån.."låsning" av nått slag...
hm....

Jag hade klätt mig som en.....hm...mogen ballerina :)...kan man säga....
Jag menar inte att jag hade gått och köpt en rosa tyllkjol och sockeplast, utan jag drog på mig det jag hade hemma och tänkte att ...det löser sig nog....
:)
Ju tajtare desto bättre....Då har jag liksom en anledning till att jag inte slappnar av utan anstränger mig hela tiden att räta på ryggen, hålla in magen, sjunka ner med axlarna m.m.......men när jag står där framför speglarna inser jag att man fortfarande ser de där körvarna på magen.....Det spelar bannemej ingen som helst roll att jag i princip håller andan hela tiden...
:)
Tillslut får jag bara tänka att det är skit samma och det kanske rent av peppar mera att börja som en falukörv och se den fantastiska skillnaden efter sisådär 10 gånger....
Vad tror ni om den?
:)
Roligt hade vi iallafall och det är ju det som är viktigast....eller huuuuuuur....?
:)
To be a Falu or not to be a Falu....Thats the question....

                                            Lite hemma uppvärmning.....
 Vad ska man ha på fötterna liksom...?

                                                      Oj vad vi böjer......


 Lite bilder från helgens hockey...Svetlanda å ryssarna....

Sist men inte minst.....MAGNUS SVEEEEEEEEEEEEENSSOOOOOOOOOOOOOOOOON!!!!

Puzz o Hej på Er//Åsa-Prima-Ballerina...

1 kommentar: