"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 26 januari 2012

Ett Fittstimm i Åkulla....

Nä, nu får jag ge mig, när det gäller utmanande överskrifter...

Min Mamma o Pappa läser ju faktiskt min blogg till punkt å pricka och då kan man ju faktiskt inte skriva hur som helst........
Eller.......?
Jo, tydligen, tänker Ni..
:)
.....
Hej iallafalll!
:)
Idag har jag varit riktigt sådär superhurtig igen och kört ett antal varv i de nypreppade spåren i Åkullaskogarna...

Gött va det, när man brände på i backarna, men så plötsligt emellanåt kom ett par blad eller lite grus under skidorna och då sa det tvärstopp innan man ens hann ropa hej...

oj oj oj va det gick....

Schwisch.....tvärnit..........schwisch...tvärnit....jo, jag klarade mig faktiskt utan att ha ramlat en enda gång, men en tjej i gänget tjoade till bakom mig och for vidare rakt fram när spåret svängde...
:)
Kan man hålla sig för skratt...?
:)
Jag fick en sån lust att rulla igång hela den där Pekkahistorien...Kommer ni ihåg..?
Vägen svängde och det gjorde inte Pekka...hihihihi.....Pekka, Pekka är du skadad....ville jag fråga...
:)
Jag bet ihop och for vidare.

En man i ca 75 års åldern var oxå med och coachade oss i tjejvasa-gänget och smög plötsligt fram bakom en oväntad krök...-Böj mera på knäna, ropade han plötsligt...-I hop med benen och RÄÄÄTA ut ryggen!!!! mässade han brevid spåret.

Jösses....Kan inte fatta vad en del människor får energi ifrån.
:)
Men häftigt är det.

Hoppas man själv står där en vacker dag 80 bast, väderbiten om kinderna, senig som sjutton, med glimten i ögat....högst upp..på nån alptopp nånstans...


 Ringhalsbrud som tänker på allt.....Pannlampa liksom.........:)


                     Många var vi ikväll som ville pröva lyckan i spåret..



                           Så rätt.....eller hur.....?

Puzz o kram alla hurtbullar//One-Piece-Åsa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar