"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 4 februari 2011

Sveriges sämsta bilförare...

-Är ingenting mot dig!!! Skrek min man på mig igår....
:)
Undra varför...?

Vad tror ni...?

 EEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhh....................................hm!.........

Det hela började en bit från Coop....
Jag hörde hur det typ..dunkade från bakvagnen och sedan lutade liksom hela skiten ner mot diket...
Eftersom min man inte laddat min telefon med nya ring-cash, kunde jag inte ringa ut och fick därmed lite halvpanik, när jag insåg att jag redan var sen till skolan för att hämta barnen...

Hm...om jag kör riktigt sakta så ska det säkert inte vara någon fara tänkte jag och puttrade fram i ca 15 km i timman med varningsblinker på.

När folk vid vägkanten stannade för att stirra tänkte jag att....den kaaanske kan vara läge att stanna och kolla nu, så inte hela köret blir överhettat och hela bilen inkusive mig flyger i luften....

Med dessa tankar i huvudet började jag bli faktiskt bli rädd på riktigt. Jag stannade bilen vid södra näs camping, hoppade ut och fick se att hela däcket är nästan helt borta.....................................ojojojoj....nu blir pappa arg tänkte jag....

Ni som läser detta behöver kanske inte påpeka detta för honom, för då kanske han rent av missar det.....:)....eller hur?
(Jag kan se framför mig hur han suckar och skakar på huvudet....)..............

Iallafall fick jag mig en promenad hem i kolsvart mörker, regn, blåst och ont i halsen...

Mannen som var i Falkenberg fick skynda sig hem, hämta barnen, slänga i sig en macka och sedan åka bort och byta däck...
Han hade lovat redan innan att han inte skulle bli arg, men när han fick se att jag kört på fälgen kunde han knappt hålla sig för skratt....-Herreguuuuuud!!!! Idag är det JAG som skriver om hur du kör, på din blogg, bara så du vet det! sa han..
...............
..........
...
:)
Här meckar han med däcket och jag sitter i andra bilen och huttrar......:)

Att bilen sedan inte startade och fortfarande står kvar på samma plats är en senare historia........


Tack, min Kärlek för att du hjälper mig när jag har det jobbigt..
Tack för att du byter däck i mörker..
Tack för att du nu aldrig kommer att glömma fylla på min telefon...:)
Tack för att du brukar säga..-Det klart du ska köpa den där klänningen du vill ha...då blir du fin..och glad..:)

Här kommer en låt för dig:

Puzz och trevlig helg allihopa.

PS. Ni som har en bokserlina hemma får gärna höra av er...:)

//Åsa "Läjets Bästa bilförare" om jag får säga det själv......;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar