"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 26 februari 2011

Lördagspigg!!!!!!!

Klockan tio över sju kommer yngste sonen inspringandes i sovrummet denna lördagsmorgon och skriker att han fått näsblod ......stackare.....
Blod och tårar överallt.........
Efter en stund lugnar han ner sig och nu ligger han i soffan och återhämtar sig.

Båda små liven har varit krassliga sedan igår morse, men lillprinsen har varit den mest drabbade. Igår sov han mest hela dagen.
Visst kan det vara lite mysigt, nästan när de är sådär hängiga och bara tittar upp med glansiga ögon och säger....
-Mamma...du e min bästa mamma o jag älskar dig, mamma...
:)
Sedan kan man få krypa ner i soffan och bara ligga där o viska små gulliga saker hur länge som helst. Kanske slumra till en stund och bara ha det skönt..
:)


Idag märks redan att det är på bättringsväg för han ville bara gosa en liiten stund och sedan ville han göra något annat.....:(
Närå, detklart att man är glad att de är friska..:)

Sötaste Storprinsen piggnade till redan igår eftermiddag och verkar gå i mammas fotspår, när det gäller blivande yrkesval.
I torsdagskväll var vi på Reseföredrag om MSC-Crusers och Hurttigrutten genom mitt jobb och båda kottarna var med och lyssnade intresserat....
Okej...iallafall den äldste :)...den andre satt hopkurad, som en boll i sätet brevid mig och viskade när det bara gått en halv minut...-Jagetörstig, jagetörstig, jagetörstig....
:)..Naturligtvis hade ju inte jag någon dricka i handväskan, så i ca 50 minuter ekade dessa ord i mina öron och ett plågat utryck i ansiktet på honom..
:(

När man gick hem fick man med sig en påse kataloger och dessa kan man säga att storkillen har lusläst...Nästa semester ska vi tydligen spendera i havet på något utav dessa fantastiska underverk....
Han har numera fullkoll på vad hytterna heter, vad som ingår i de olika priserna, när man kan åka...vad lågsäsong eller högsäsong betyder m.m...
Kan faktiskt erkänna att jag börjar gilla det mer och mer. Å faktiskt är det väldigt prisvärt. Trodde sånthär va sketdyrt, men blev smått förvånad kan jag säga.
:)
jaja..





Klicka gärna in och kika mer: MSC Kryssningar


Idag blir det skidåkning i Åkulla till att börja med, jag känner att kroppen är på gång liksom...vill ut och träna upp sig, bli slank och smidig o lätt nu till vår o sommar.
Kan säga att det är inte såååååååååå ofta jag känner såhär, så det gäller att passa på!
:)

Ha en forstatt underbar helg, så hörs vi snart igen mina vänner//Stora Lördagskramar, your blogglover Åsaaaaaaaaa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar