"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 22 februari 2011

Goa Grannar........

Visst är det väl härligt med snälla grannar :)...?
Om jag skulle flytta igen skulle det stå just "Goa Grannar" i säljannonsen..
För visst är det viktigt?
Här som vi har bott sedan tre år tillbaks är vi ett glatt gäng där det sällan är problem.

-Jag kan ta med dina barn hem idag, så slipper du hämta.
-Kom in på en spontanfika vettja..jag har precis bakat kladdkaka.
-Klart jag bogserar dig till bilverkstan.
-Självklart får du låna min såg.
-Kom över på en bärs på fredag....
-Här kommer ett lass barnkläder som inte vi behöver mera..ta dem o slit dem..
-Klart att vi är barnvakt om du vill åka o rida..

:)

Såhär låter det ofta på Aveny Babord på Läjet och jag kan säga att det lät helt annat i trapphuset där vi tidigare bodde i Götet.
En dag tex. kände vi plötsligt att det luktade riktigt illa..typ gammal bortglömd blöjja..i ett utav våra sovrum...Mannen satte igång en riktig storstädning och flera timmar senare var stanken fortfarande kvar, men inget bajspaket upphittades. :(
Av en händelse öppnade jag dörren och såg grannen utanför. -Har du känt den där ofattbara lukten här i huset.. frågade jag vår närmste granne..
Han muttrade något, gick in och kom efter en stund ut igenom dörren med en påse ruttna skaldjur.....
Herregud...människan har gått omkring därinne i lägenheten utan ha dött, med en sån stinkbomb ståendes i köket...helt ofattbart..

En annan granne 2 våningar ner älskade att titta på nyheter med volymen på högsta niva...Sedan verkade hon ha somnat ifrån alltihopa och glömde alltid att stänga av TVn...........................aaaaaaahhhhhhhhhh.........

Ska inte berätta om alla incidenter i vår tvättstuga, men kan säga att vi var 32 st hushåll, som delade på 2 maskiner.
:)
Jaja...

Här kommer lite fina bilder från vår urmysiga grann-midsommarfest.

                                                    Sötaste Kidsen.........
                                               Finaste kransen..........
                                                   Snyggaste brillorna...........
                                               Smarrigaste buffén.......
                                                    Bästa värdinnan...........
   Pratigaste grannen tillsammans med han som kastar vattenballonger på bebisar...hahaha...;)....
                                                   Seriösaste tävlaren..........
                                                  Gladaste Weddigebon..........(Till vänster såklart..)
 Goaste Skeuningen från ett annat grannpartaj.....(När livet är rättvist)............:)
                                                Grymmaste tältet........


Massa kramelikramar till alla grannar och Er andra// Granntösa

2 kommentarer:

  1. Sååå mysigt ni verkade ha det!
    Njut av att ha så underbara grannar :)
    ÅSA

    SvaraRadera
  2. Vad fint du har skrivit!! Och roliga kommentarer till bilderna! Jag skrattade gott. Jag håller med, vi också stortrivs på vår gata med våra goa grannar.

    Kramelikram

    SvaraRadera