"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 3 oktober 2011

Måste man vara frisk för att vara sjuk....?..

Det kan man undra ibland...

Hej förresten! :)

Eftersom jag har hostat mig igenom hela New York resan tyckte jag att det var dax att uppsöka läkare när jag kom tillbaks till gamla Sverige igen utan att ha blivit frisk.
Sagt och gjort började jag med att lyfta luren till stället där jag är listad.
Eftersom de inte svarade direkt skulle de ringa upp om ett par minuter och när det var dax för min tur var jag tydligen upptagen i telefon med en kund och kunde irriterat konstatera att jag missat ett samtal på displayen...

När förmiddagsfikat var avklarat fick jag faktiskt ett samtal från en omtänksam kvinna som genast bokade in mig. När jag lagt på blev jag osäker på om hon hade sagt att jag skulle till "södertull"......
Näeeeeeeeeee, tänkte jag....varför skulle hon ha sagt det? Jag är ju listad i Breared....hm!...Jag måste ha hört fel..ja just det....så måste det ha varit övertygade jag mig själv...

När jag hämtat bilen ett par kvarter bort och kört i ilfart mot hälsans hus, kommer jag hostande fram och får bekräftat mina misstankar.......
-Näe, du ska inte vara här....Du ska ju till "söder"....:(...
ok..ok...
Plattan i botten nu ca 10 minuter sen kör jag in mot centrum igen. Får otroligt nog tag på en parkering precis utanför och kilar in för att få träffa en läkare.

När jag kommer in går jag bort mot "vårdcentralen".....tar en lapp och sätter mig snällt att vänta..
Efter en kvarts väntan.... av en skrikande pojke som sitter på golvet, en snörvlade gubbe och en stånkande tanta brevid mig tänker jag att... är man inte sjuk innan man kom hit så blir man väl garanterat det nu....
Jag blir iallafall uppropad och kommer in..
Damen bakom datorn tittar misstänksamt på mig när jag säger......ja...jag har kört fel...jag skulle tydligen hit istället för Breared.....
-Oh katten ...du har ringt och fått en tid alltså?...Då ska du inte sitta här..
Du måste ut till receptionen som ligger vid första ingången..
..........................
-Okeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjj...svarar jag matt och ställer mig i kö för att få skriva in mig och sedan vänta på min tur...
Pust!
Kan det ha tagit ca en timma från att jag skulle fått komma in tills nu..?.....aaaaaaahhhhhhhh.......

Tacka vet jag Frankrike i dessa lägen..
När vi bodde där för ca 5 år sedan kunde man glida in till sin läkare och förvänta sig en kö på sisådär 3 minuter......
Ungefär som att stå och vänta på att få sin källar-rökta skinka i charken på coop..
När man väl kom in till läkaren kunde man unna sig både den ena och andra medicinen minsann....Ju mera desto bättre...
Alla läkare jobbar garanterat på provision därnere och de skriver mer än gärna ut det ena läkemedlet efter det andra. Ögonen riktigt lyste och pennan glödde ju mera krämper man rabblade upp...:)..riktigt komiskt faktiskt att det kan vara sådan otrolig skillnad....
Och orkar man inte ta sig till en doktor, så ringer man och vips..så står han utanför dörren och gör hembesök...
:)
Nemas problemas..
Helt fantastiskt..
Ja..ja..

Borta bra, men hemma bäst..oftast iallafall....
Snart ska nog även jag bli frisk....
Även om jag både fick rota en och två gånger i mitt medecinskåp efter någon överbliven gamal penicillinkur..

Ha en skön vecka och tänk på Er hälsa...vi är inte pur-unga längre..:)

 Finaste fotbollskillarna....
 Hela sköna gänget...
Underbar blombukett från en nöjd kund, som varit på rundresa i USA.....Tack Sötaste...

Puzz o kram//Vive la France

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar