"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 11 oktober 2011

Ap-bingo utan BH...

Jaaaaaaaaa...............vaddå?
Ni menar väl inte att Ni aldrig spelat ap-bingo....?
Bingo med små apor som markeringar...
Favvospelet här hemma just nu..

Yngste sonen var lite krasslig på morgonkvisten och fick vara ensam en stund när Mamma åkte till resebyrån och startade upp...
När kollegorna dök upp vid 9-snåret var det dax för mig att åka hem till lillprinsen igen för ompyssling.

Direkt när jag kliver in genom ytterdörren lyser han upp och tittar kärleksfullt på mig.
-Mammaaaa, ropar han och rabblar i nästa stund alla möjliga saker han vill ha från kylskåpet...
Jag fyller en bricka full med både det ena och det andra.....Han äter för fulla muggar och tillslut verkar han faktiskt mycket piggare..

Jag känner trycket över bröstet och plötsligt måste jag bara slita av mig min BH..
Har Ni aldrig känt så?
:)
Inte...?
Att man nästan inte kan andas av sin BH..?
Där har Ni grabbar en fördel att inte behöva känna den där..tryck-över-bröstet-utbrändhets-känslan..
Tänk vad mycket bättre vi kvinnor skulle må utan bh-trycket emellanåt..

Eller KAN det vara JAG som behöver gå upp en storlek kanske....?....:(...hm!
Tror jag väl inte..
:(

För några år sedan sökte jag jobb på Lindex i Göteborg som provmodell när det gällde bh..
Man behövde vara en exakt 75 B och det har jag ju alltid varit tänkte jag i mitt naiva sinne...:)
Kom på intervju och "inmätning" och efter mått-tagningar på alla håll och kanter säger damen som håller i måttbandet..............-Näe du...du verkar vara mera en 80 A faktiskt.......................
!!!!!!!!!!............:(
Idiot!!! -Jävla Kärring, skrek jag innan jag sprang ut och smällde igen dörren.....
:)....................Nä, nu ljög jag igen.....................
Men jag hade god lust...
:)
Gången efter köpte jag faktiskt en 80 A istället och insåg att ...hm...det kändes rätt behagligt faktiskt...
:)
Men det är Ni de första som fått veta...
;)

Sonen mår nu bättre och jag kan förhoppningsvis jobba hela dagen i morgon innan det är dax för WIC - Storvreta..!!!!!!!
Gött! Håll tummarna Gummor o Gubbar.

 Senaste leksakstillskottet hemma..3d-glasögon och en djurtidning..Tål att provas..
 3 frukostkillar..När sonen frågade vart nallekorven kom ifrån och jag förklarade grisen rann tårarna nerför hans små kinder och han frågade..-Har de ont då........(snyft)...
 Storkillen i kladdkakebak med kompisen..
 Finbesök av surfarfamilj med goaste bebbeplutten..
 Uttråkad son som börjar friskna till...........
 Söte.......
Son och Mamma...........

Puzz o kram på Er och hoppas att vi ses på WIC imorgon...//BH-Åsa..

2 kommentarer:

  1. :D Haha... Nä Åsa, sorry men jag har aldig fått sådana tvångstankar av att ha Bh på mig... jag har som bekant inte 80A heller... Men hade jag haft det kanske känslan att gå utan varit annan *asg* Skönt att han mår bättre. Fina pojkar du har. Kram kram /Malin

    SvaraRadera
  2. Den där vidriga tryckande känslan gör att jag allt som oftast knäpper upp bh:n så fort tillfälle ges. Måste skaffa en ny jätte-bh. *suck*

    SvaraRadera