"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 26 september 2011

New York...vilken Resa....

Oj oj oj ....
Då var man hemma igen efter ett par intensiva dagar i kära storstaden... New York........
Jetlagd, Tryckutjämnad och klar..

Alla som har varit här vet precis hur jag menar, när man säger att det känns som att man är mitt i en film..
Allt är bara så häftigt, stort och härligt...

På bussresan ner mot Copenhagen Airport flög champangekorkarna i taket...... förväntningarna och humöret på denna spännande grupp jag reste ihop med gick inte att ta fel på.
NEW YORK...here we come..

"SAS-kärran" över Atlanten är inget att klaga på och när jag långt om länge kommit igenom säkerhetskontrollerna inkl, både förhör om varför jag tar med mig en grupp med folk till USA, fotografering och handavscanning möts vi av den svenska, sprudlande guiden Linda...
Jag hade sett framför mig när jag beställde detta, en ung svensk tjej i ungefär, min egen ålder.
Istället möts vi av en amerikaniserad äldre, mager dam som kedjeröker för fulla muggar samtidigt som hon babblar på i telefonen.
Jag blänger irriterat på henne hela vägen in till Manhattan och undrar surt hur jag har lyckats med detta...

Väl inne på Holiday Inn Manhattan City hinner vi ta en dusch innan vi äter en härlig middag på The View
Detta tycker jag personligen är ett bra val för en första kväll i New York City, då man får en härlig utsikt över Times Square

Fint ska det va!
Den lååååååååånga Limon styr ner mot Meatpacking District.....yihaaaaaaaaaa!!!


Efter ett par härliga drinkar på ett par olika ställen som tex. Ajna Bar och Pastis är det dax för kudden.


Dag 2 tillbringar vi på Svenska Konsulatet och träffar ett gäng färgstarka företagare som bla; Mackmyra och ROOM..
Senare på kvällen har vi en After Work tillsammans med flera svenska företag på ett hotell i Soho som jag genast blev kär i: Mondrian Soho
Mitt nästa besök i NYC vill jag spendera lite mera här..


 En AW i ett jättelikt växthus i Soho gick inte av för hackor....

 Goa Tjejerna....
Denhär skylten sitter ofta på offentliga toaletter...Så även på Mondrian...
Man slutar liksom aldrig att förvånas... :)

Tredje dagen gör vi ett studiebesök på Danske Bank som ligger på Upper Manhattan och senare på eftermiddagen har jag bokat in en cykeltur i de nedre delarna av staden inklusive Queens.
När regnet står som spön i backen tvekar vi både en och två gånger, men när vi väl bestämt oss och alla dragit på sig sina regnponchosar ljusnar det något och det droppar bara lite då och då.
Alla fnittrar, skrattar och trampar på över både broar och områden där självaste "sex and the city" spelades in..

 Resia-cyklister...
 Goa Gubbar :)

 "Shrek"...............:)
 Nedre Manhattan i dimma.........
 Frihetsgudinnan i fjärran......
Nya skrapan på Ground Zero........

Kvällen avslutades med enligt min smak en utav New Yorks häftigaste restauranger: Spice Market och den anrika baren :)...Hogs Heifers Saloon


Kastar man av sig behån när man dansar på bardisken hängs den upp i taket, säljs till någon annan och pengarna skänks till bröstcancerfonden...

Lördag - Egen dag för shopping och brunch....






 Underbart!!!

 Ny affärsidé för Dammodehuset i stan kanske?...Att låta lammköttet stå som dörrinkastare i klädbutiken..
 Brunch med Bloody Marys, såklart....mmmmmmmmm.........
 Födelsedagsfirande.......
 Utsikt från Empire State Building...
Vissa gillar att åka cykeltaxi...:)


Sista dagen......Harlem........

 Ett färgstarkt inslag med sång och glädje....

 Harlem är idag ett upprensat kvarter som man faktiskt skulle kunna tänka sig att bo i, även som svensk.
 Hembakat är godast.......


 Tre Harlembruttor.........
 Vissa passar även på att shoppa loss en hel kostym på endast 10 minuter...
 Genast får man ragg.........:)
 Soulfood på Amy Ruths.....
Och tillslut en trött hemresa....

Tack allihopa för en fantastisk resa, som jag hoppas att vi snart gör om.

Ha det gott//New York City Girl...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar