"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 14 september 2011

Nu! Ska jag bli en bättre Mamma..

Tänkte jag, när jag satt på föräldrarmöte igårkväll.
Lappar ska ordentligt fyllas in, olika sorters frukter ska packas med, barnen ska pedagogiskt få vara med och packa jumpapåsen, läxor ska läsas med stort intresse och man tom. kanske skulle slå till och bli "klassmorsa"...
På något härligt sätt rycktes man totalt med i hela skolvärlden igår när man slog sig ner på äldste sonens stol...
I samma klassrum som jag själv satt i när jag var ca 10 - 12 år...
Oj villka minnen man fick...
:)
Plötsligt råkade någons förälder gå emot ljusknappen och allt blev mörkt. -Wohooo, "Svarta Madam" skrek en Mamma rakt ut i luften precis som om vi var tillbaks på mellanstadiet....:)

Iallafall så kom den där präktiga, hemvävda Åsa fram..(Jag alltså)..som lovade mig själv att verkligen anstränga mig för mina söner skull.

Imorse verkade det vara helt bortblåst....
Jag sprang fram och tillbaks, upp och ner som en pinkenödig giraff (va fick jag det ifrån..?) hela morgonen och preciiiiiiiiiiiis innan vi ska åka säger en utav mina söner...
-Mamma..var är min läxbok?...
-Ehhhhhhhhhhh, inte vet jag, svarade jag skamset...
-Mamma, jag har ju inte gjort min läxa, fortsätter han...
-Men...va.................suck..
Han hämtar sin bok samtidigt som hans lillebror fortfarande står framför spegeln och beundrar sig..
-Aaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh, kom igen nu, ropar jag..
De kastar sig ut igenom dörren och läxan görs i bilen, samtidigt som jag kommer på att båda ska med kompisar hem och måste då ha en lapp med sig....naturligtvis...:)
Det visste jag ju..:)
Jag får snabbt klottra ner något på ett visitkort och eftersom jag inte riktigt vet om det blir miniorer eller hem med kompis för den enes del får jag krafsa ihop en blandning av att det ..hm..kanske blir att han gör det ena eller det andra...hm..
Jag pussar hej då på munnen och den minste blir så förvirrad av att inget är helt spikat inför eftermiddagen att jag ser att lilla underläppen darrar och när jag kör kommer han springande tillbaks mot bilen...- Men Mamma, ropar han....vem ska anmäla mig då...?
-Åh...söte...oroa dig inte..jag anmäler dig ropar jag samtidigt som jag backar ut och fräser iväg till jobbet...
Suck..
Oj..som det gick...
Va hände med "duktiga Mamman"....
....................
...............
.......
..

-Aaaaaaaaaaaaaaa................nu vet jag........
Det är ju imorgon hon kommer att vakna upp och ha full koll på alla lappar, frukter och allt annat.......
Åhhhhh, va skönt, nu..kan jag slappna av igen.

Mina söner tittar kärleksfullt på mig, när jag säger gonatt ..
..
Jag är nog inte så dum som Mamma ändå..

Superkramelikramar/Bästa Mamman (Enl. Mina Söner..)

1 kommentar:

  1. Ha ha ha ha ha - jag stod där inne och pratade med Tobias när det blev SVART....

    Lovar - INGET hände!

    SvaraRadera