"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 31 augusti 2011

HER AJ ÄÄÄÄM!!!!

HA!
Trodde ni va?
Att jag hade lagt ner...
:)
Tjohoooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!!
:)
Här e så tomt att det nästan ekar!!!
..
.


Närå...sån e inte jag...men jag har troligtvis som författarna brukar säga..haft skrivkramp....eller nått....:)
Eller bara skitmycket på jobbet, rent ut sagt..
:)
Men det är bra.

Iallafall nu...:)
En presentation har hängt över mig sedan februari..
Nä..okej ..men hela sommaren har jag mer eller mindre tänkt på det....
Herregud va fånig man e...
Man förbereder sig i timmar framför både sin stackars familj som får se hur resia arbetar gång på gång...och framför spegeln..där man plötsligt råkar få syn på en finne som man inte sett där förut...eller hur maskaran lagt sig i ett svart lager under ögonen....hm!..Å så får man börja om igen...

En vecka innan jag ska ha presentationen, för ett lagom stort gäng säger min Mentor att -Man ska börja förbereda sig ca 3 veckor innan man ska ha ett "framträdande"....
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄäääääääääääääääääähhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh................................
-Jaha...varför säger han det NU? När det bara är EN vecka kvar...?????..:)

Jag tänker på en av mina kvinliga inspirationskällor som en dag tittade oförstående på mig..-Vad menar du?
-DU?...-Du blir väl aldrig nervös..?
Hon fortsätter samtidigt som hon skrattar åt mig....-Nä, hur jag förbereder mig?...-Jag brukar tänka igenom ungefär vad jag ska säga när jag står i duschen på morgonen, samma dag som jag ska prata inför en grupp....

Jises Crist...

3 veckor eller hm..i duschen en timma innan..
Ok, jag körde någon form av mellanvariant och började 2 dagar innan...

När jag väl stog där framme och skulle sätta igång tänkte jag som en gammal kompis till mannen en gång sa...-Jag brukar tänka att "alla är ju ändå bara bajskorvar"...:)...Den e bra...Då liksom hamnar man genast på samma nivå på något sätt...(Risken är ju iochförsig att man kan börja gapskratta helt hysteriskt när man tänker närmare på det)..å det vill man ju inte..

Nu efteråt kan jag säga att..Det kunde inte ha gått bättre....:)
Detta gänget som jag stog inför hade en värme och humor som jag inte hade räknat med och jag kunde faktisk få vara mig själv..helt och hållet..
Jag avslutade kvällen med en quiz till kaffet och bjöd på några riktiga pinsamheter ur mitt liv..och det kändes bara helrätt.

Hoppas att alla Ni därute som känner som jag, oxå får ett sånthär "Hallelulja Moment" någon gång.

Puzz o kram o Take Care// Åsis

                            En "Broms"-kille och en Magister..........
 Läjet...Surfer Dudes Home...(Precis som att jag är någon surfare då...)...Ha! Den var bra..
                                           Mor och Son i sommarsol........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar