"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 10 juni 2011

Oj va mycket tankar det finns i lilla huvudknoppen...

Hej alla!
Idag har jag lämnat mina barn på skolan och sedan varit ute och joggat en stund på Läjets gator och stränder.
Härlig start på dagen. :)
Det bästa är när man lämnar barnen och alla Mammor och Pappors ångestfyllda blickar på min pigga uppsyn i träningsbyxor och keps. :)
-Jasså...Du ska ut och jogga?..Man hör att de blir trötta bara av att se mig. Hihihihi...
Ångest...
...
..
Ångest är ett mycket stort ord har jag kommit fram till..
Jag var ute och åt lunch med min Mentor häromdagen och han kan ibland säga de mest besynnerliga saker...:)
Iallafall i mina öron...
Han lutar sig frammot över tallriken och blir sådär riktigt chefigt allvarlig innan han säger på sin småländska dialekt..-Eusa! Om man vill komma någonstans i livet MÅSTE man vara lite manipulativ av sig......
Hm!...Han ser min förvånade uppsyn och jag får riktigt för mig att han ser hur jag tänker: Menar han att jag ska bli lite HITLER nu eller...? med stora bokstäver...
Jag har troligen en stor rynka mellan ögonen och tittar misstänksamt på honom...
-Ja..alltså..säger han tillslut...Man måste vara väldigt driven är väl vad jag menar.....
:)
Jaha! Det lät ju bättre.
Nu fattar jag.
-Man får inte vara så försiktig av sig, förtsätter han.....
Sedan diskuterar vi olika tänk när det gäller hitan o ditan för både kundbesök och bemötande i svåra situationer...
:)
Han avslutar med att säga -Jag kommer ihåg när jag utbildade mig..-Då sa en lärare till mig att det bästa resultatet ur en person får du alltid under just ÅNGEST...
Hm!
-Sedan är det ju inte alltid så kul att jobba under en pressande ångest, men man kan iallafall efter att det gått en period..titta tillbaks och tänka -Shitt...Va bra det blev tillslut...! Eller hur?
:)

Hm! Mycket tankar nu...
När man är ute och joggar känns det också ofta som att det flyger in massa nya tankar i huvudet...Känner ni också så?
Jag kan nästan känna ibland att man har så mycket i sitt lilla huvud att man snart inte får plats med mer...
:)
Man får liksom bygga på en slags hård-disk utanpå huvudknoppen...:)
Snart kommer alla att bära omkring på små huvudbonader i alla möjliga färger och former och låta som modem som går igång och stängs av emellanåt....
:)
Eller så kanske det blir såhär att varje gång man tar in något nytt, måste något gammalt ut..
:)
Om någon tex frågar mig -Vad heter du?...Så kanske jag har råkat raderat det och inte längre vet.....hjälp! Om någon däremot frågar mig -Villken tid går flyget till Bryssel imorgon så svarar jag på två röda -07.45 och landar 09.55, något mer jag kan hjälpa dig med..?
:)
Hm!

Get back to life nu sajko, tänker ni nu, eller hur????
:)

Okej okej okej....:)..Ibland får man faktiskt spåra ur lite.....Tänka till och sortera bort lite....ta åt sig och ta till sig och ibland inte bry sig....Men att faktiskt stanna upp ibland och bara fantisera och drömma...spåna och planera...och även spåra ur och skratta....Det är viktigt!
:)

Nu är det snart helg, gött fölk och vi får finbesök från Oslo. Ikväll blir det kräftor, camchatgakrabba å lite annat smått o gott...
Imorgon ska grabbarna gå kitekurs, så för en gångs skull hoppas jag att det blir en riktigt blåsig lördag.

Sköt om Er och ha det BÄST.

Kram kram///StortänkarÅsa...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar