"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 12 juni 2011

Kamchatka, Hummer, Norrbaggar och en fis i rymden.....

Okej då.....
Det sista var faktiskt påhittat...
:)
Men det stämmer NÄSTAN och resten är faktiskt HELT sant. Se nedan:

I helgen har vi haft Oslobesök och då blir det ofta något utöver det lilla extra...
Mannen där är sedan tidigare kock och älskar att stå i köket. Till min stora glädje gör då plötsligt min man det oxå...
:)
På fredagen hade Vi fixat krubbet innan de dök upp och det gick inte av för hackor kan man säga:

                                              Herr och Fru Hummer........
                           Å lite andra sköna kräft och Kamchatka kompisar.........Mums!!!!


På lördagen cyklade vi till stranden i Apelviken och hade med oss picknick...Helt underbart!


                                            Skaldjursbuffé....igen........:)
                                                  Krabbfiske...........
 Om inte den här lilla Damen blir fotomodell när hon blir stor så vet jag inte vem som skulle bli det.....

Eftersom jag har bestämt mig för att bli Badtant så måste jag ju ständigt vara den som är först i plurret..
Efter ett par öl till räkorna var jag ju naturligtvis så infenaliskt pinkenödig att jag nästan inte kunde ta ett steg utan att korsa benen...:)
När jag väl kom ner i det..hm...lagom kyliga vattnet :)..kände jag bara att ...herregud...nu kan jag bannemig inte hålla mig längre....skit samma...jag är nog inte den förste och ..säkert inte den siste heller..
Jag liksom bara kände hur varmt vattnet plötsligt blev...:)............Guuuuuuuuuuuuuud va skönt...........
:)
När jag kommit typ..halvägs...kliver det ner en liten rundmagad kille i vattnet precis brevid mig....Han har ju naturligtvis ingen aning om att jag är mitt uppe i ett toabesök....utan tittar nyfiket på mig..
Tillslut säger han -Vet du varför vattnet är så varmt för mig?.........................
Hahahahahaha!!!!!!
Jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nära att svara..-Ja lille vän...Det är bara för jag just håller på att kissa här :)...............
Men det gör jag ju naturligtvis inte.... eftersom jag då riskar att han ska tvärvända och rusa upp på stranden samtidigt som han kanske skulle skrika -Gud va äckligt!!!Hon kissar i vattnet, den dumma tanten...Hela stranden skulle stanna upp och stirra ut mig och sedan skulle jag vara portad från Apelvikens strand föralltid....
Och det vill man ju inte..
:)
Istället säger jag..-Näe, det vet jag inte....
Han svarar -För att jag precis har badat en gång innan.........:)...........
Hihihi...sööööööt.
Jag gör färdigt (men torkar mig inte) ;)...och kliver upp på stegen igen.
:)
Puh..


                                            Snygga Grilltjejen...
                             Champagnemorsan......okej då...Cava från Barcelona var det..:)
                                             Gourmetmiddag igen....
                                              Läjet från sin bästa sida....

Sånna här dagar som man aldrig vill ska ta slut......

Vi avslutade iallafall på nya restaurang "Olles" i Apelviken innan våra gästen åkte hemmåt igen..
Härligt ställe som varmt rekomenderas.
Bra mat, Bra pris, Bra uteserveringt OCH Bra väder.............:)

Puzz o kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam//SkönaHelgÅsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar