"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 25 juni 2011

Midsommarfirande...

Härliga tid...
Nu har man 3 veckors härlig semester utan egentligen något speciellt uppbokat. I år har vi bestämmt att vi bara ska "va"...
Passa på att göra alla de där sakerna som man skulle gjort om man var turist här..
Äta glass på Tre Toppar...cykla strandpromenaden...gå på gratisyoga....ta morgondopp...grilla med vänner....leka i trädgården...lata sig på en solstol med en bok...åka ribbåt...tälta...promenera i åkulla bokskogar OM det blir lite sämre väder en dag...
:)
Visst låter det skönt?
Min syster från Gällivare ska oxå komma ner med deras tre söner...sedan ska vi åka till Örebro o gulla med svägerskans nytillskott....Det är i väntans tider nu och jag tror att just idag har hon gått en dag över tiden...........åååååååååååååhhhhhhhhhh så spännande..
:)

I onsdags var vi hemma hos Chifen på Resia i Varberg och bjöds på italiensk buffé. Jättemysigt och kul. Han trissade igång stämningen ordentligt med att ordna diverse tävlingar för oss och eftersom vi alla är "sådär lagom" tävlings inriktade blev det plötsligt blodigt allvar när "någon" hade skrivit en bokstav fel på ett svar som då inte skulle giltas tex.....(typ Jag)...:)..ops..!

Igår bidde det sill-lunch med grannar och grannars gäster. Toppentrevligt såklart, även om jag hade råkat köpa en snaps som endast var 25% alkohol i.....:(....hm!...ja ja ja....kanske var lika bra, med tanke på att det blev både vin och sprit blandat med vattenmelon senare igårkväll....
Det är ju en dag imorgon oxå...som värdinnan så förnuftigt sa innan hon tackade för sig och gick och la sig...
Jag för min del gick då hem o blandade en sängfösare....:)...Tyckte jag var smart....:)...DÅ alltså..


                                         Ingen Midsommar utan plätt-ätande barn....
                                             Värdinnan o Vännen från 08-Land...
                                            Goa Gubbar..........
                                                     Plättmakarn...................
                 Jag o Bebbeplutt....Visst är de för goa..?...Speciellt när man bara "lånar" en stund...
                                             Två "Jord"Gubbar och en solstråle...:)
                           Traditionellt Midsommarfirande vid minigolfbanan på Läjet...
                                   Här tävlas det i både bollkastning och innebandyskott.........
                                          Dans kring stången med goa grabbarna....


På kvällen grillades det och självklart avslutade jag med en tävling för både vuxna och barn...
-Grymt! Du levererar även denna gång, Åsa, som värden sa efteråt....:)

Lavvli. Stort tack till alla som deltog.

Idag känner jag just nu som låten nedan, men efter en dusch o lite make up är jag redo för grillfest hos andra Läjesbor i eftermiddag. Kanske ses där..? :)

Kram kram o ha de´/ Midsommarnattsdrömmen...hahaha!!!...Åsaaaaaaaaaaa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar