"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 28 februari 2012

Varberg - Dalarna, tur o retur.....

Just det...
För alla Er som missat att jag har kört Tjejvasan i helgen så kan jag här på bloggen meddela att så är gjort..
:)

Det hela började på stationen i Varberg och sedan bytte vi, ett gäng glada Varbergare tåg till ett annat, som såg ut som det hörde hemma på 30-talet.

Det var inga spejsiga TGV, om man säger så...

Men, men...stämningen var god och jag fick dela kuppe med en jättegullig tjej som var en snarlik kopia av min egen syster.

En tidig afton blev det för att vara riktigt pigg och utvilad dagen efter, då hela spektaklet skulle ta vid..
Bara det att det var så jädrans varmt i hytten att jag vred mig av och an och när jag tillslut förtvivlat tittade på klockan visade den hela 01.40.....jösses...jag kommer ju att somna i spåret tänkte jag med panik och kunde naturligtvis slappna av ännu mindre med den tanken...
Tillslut kom John Blund av ren utmattning..


Lördag morgon började med en ordentlig frukost bestående av tapetklister, gröna ägg och macka...jajaja..nu kanske jag tog i lite väl...men gröten va inte speciellt rolig och äggen hade nog kokt i en halvtimma, minst...
:)

Ca 45 minuter innan starten gick, tog vi oss bort till startfållorna och min kompis tittar på mig som om jag är dum i huvudet när jag säger att jag måste kissa en sista gång...
Det är ju en hel kvart kvar tills vi ska köra..
Hon tar mina skidor och jag rusar mot bajamajaraddan...
Alla verkar låsta och jag slänger en blick, av bara en händelse åt vänster och ser att det står typ 97 tanter i ett led och bara väntar på att få gå på holken...
:)
Å jädrans...
Jag lägger det långa benet före och kutar stressat mot andra området där flera toaletter står uppradat.
När jag är färdig springer jag som en skållad råtta mot starten och ser på långt håll att alla åkt fram ca 500 meter förutom min kompis som snällt står kvar och väntar med mina skidor i handen....åh, tack...vilken lycka...
Nu ska jag bara knäppa av ett kort....SEN kör vi brudar...


Poff!!!
Starten går och vi glider sakta frammåt bland ett myller av damer. Alla är knäpptysta och stakar sig koncentrerat frammåt..
Vi saxar oss upp för en backe och snön är som socker...
Typ som att plumsa fram i sand, ute i öknen...
hm...
Vissa sträckor flyter det på riktigt bra och andra kör det ihop sig helt och man får stå helt stilla i flera minuter...


Alla flaxar med stavar hej vilt och det ramlas både här och där...
Men de allra flesa är på benen igen inom ca 4 sekunder..

Ca 3 timmar och 15 minuter senare kommer jag äntligen inångandes mot upploppet i Mora...
Jag är HELT dyngsur om fötterna och trött och hungrig som en utsvulten kamel...
Plötsligt får jag se en storbildsTV och jag hör kommentatorn i mikrofonen säga -Men..här har vi en tjej som sträcker upp händerna mot himlen när hon glider in över mål-linjen...va härligt...-Va heter Du?...
-Hej.....
Jag ser min vän som tagit i lite mera än jag själv i slutspurten på TV skärmen och hör henne prata.....ut över hela Mora hör man hennes röst...
Jag får extra eld i baken och stakar på som en idiot hela upploppet och ända in över mål-linjen, fram till speakern, kameramannen och kompisen..
-Jihaaaa, skriker jag och säger mitt namn, när jag får frågan om vem jag är...
Han tittar sedan ner på mina skidor och säger -De där skidorna har du minsann inte köpt igår....:)
hahaha...eh..näe, det kan man nog säga om mina lagg från -76 eller nått....
:)
Dax att shoppa nytt kanske...
:)

Jaaaaaa, vi får väl se hur det blir med nästa år.....
Men det klart, men lite nya grejjer blir man ju liksom lite sugen igen även om det värker både här och där...

En dusch, en massage, en köttbit och lite rödtjut tillsammans med brudarna på tåget, en trubadur som såg ut som Harry Potter och ett gäng gubbar i tågpersonalen (som måste ha varit i heaven..) på dansgolvet ombord, var man helt klar för sängen igen..

Lycka Tilloch ha det gott, alla som åkt eller ska åka i veckan, så ses vi snart här på bloggen igen//Kram kram Vasa Åsa..

1 kommentar:

  1. Hej Åsa! Det är din cupe´kompis från Vasaloppet som skriver. Tänk-jag har i ett halvår funderat och försökt komma ihåg vad du och din blogg hette. Inatt vaknade jag efter en dröm och namnet uppenbarade sig:-) Roligt att läsa bloggen och framförallt från Vasaloppet.
    Det har inte blivit någon mer tjejklassiker för dig förstår jag. Vi 11 tjejer har genomfört 10 mil på cykel och 1 km simning i helgen i Vansbro. Vi passar då på att ta en långhelg med lite fest efter våra prestationer. Alla är som tonåringar på nytt o vi har jättekul. Nu till Lidingeloppet har vi hyrt en buss som kör oss ända fram till start och tar oss därifrån efter vårt lopp. Då blir det fest på bussen hade vi tänkt oss. Alltså ingen övernattning denna gång utan vi kör tidigt söndagen den 30 september o kommer tillbaks på kvällen/natten. Vi har flera platser över ifall du och några vänner vill haka på. Det är 10 km på en mjuk springvänlig terräng i skogen Hör av dig isf antingen via facebook eller mail: anna-carin.lehnberg@hotmail.com
    Kram Anna-Carin

    SvaraRadera