"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 2 november 2011

Va härligt att man kan inspirera....

Happy Halloween o allt vad det heter...... gött fölk!

I morse när jag skulle väcka Mannen såg jag att masken från gårdagens "bus eller godis" låg nere vid fotändan...
:)
Gissa om jag kunde låta bli...?
:)
Såklart inte....

-God Morgon, väste jag fram under masken och kunde knappt hålla mig för skratt, när jag ser hur han vänder sig om och tittar först trött på mig och sedan rycker hela han till och han kväver ett skrämt vrål.....
-Hahahahahahahaaaaaaaaaaaaaa!!!
Jag skrattade så jag trodde jag skulle kissa på mig, samtidigt som jag redan innan jag gjorde det ångrade mig, för jag vet ju att jag kommer att få igen....
Jag är dessutom väldigt mörkrädd och det gör inte saken bättre om man skulle vilja skrämma mig...
:)
Men, men......
Det var det värt!
:)

Senare på förmiddagen var jag på ett dyrt tandläkarbesök och när jag fick bedövnings-sprutan hade jag god lust att fejka en svimmning....
:)
Undra vad de gör om jag bara börjar himla med ögonen och lägger till med ett dovt ljud från magen..
:)
Jag provade inte men berättade för min tandläkare om mina tvångstankar och hur jag började dagen med halloweenmasken...
Han skrattade gott och kom på en idé om att han kunde ju nu kanske pröva något liknande på sina patienter....Typ när 3:åringarna kommer dit för första gången...kanske han kan vända sig bort en liten stund, samtidigt som han mumlar något om....-Jag ska bara sätta på mig mina handskar...Sedan vända sig om mot barnet ifört en "Hannibal Lector Mask" från "När lammen tystnar"......
-Undra vad mina patienter tänker då, fortsätter han och skrattar....

Jag känner lite smått hur jag börjar få panik och ångrar naturligtvis att jag berättat för honom..
Han fortsätter på samma spår ett par gånger till när vi är mitt uppe i värsta borrningarna...
Han skrattar och när sköterskan säger...-Ojojoj, nu är vi farligt nära tungan ser jag...svarar han -Ja, men det gör väl inget...den e ju ändå bedövad...höhöhö...

När jag kommer ut därifrån 1500 spänn fattigare lovar jag mig själv att aldrig berätta för varken läkare, tandläkare eller gynekologer om vad som rör sig i mitt lilla huvud emellanåt...
Även om det faktiskt var rätt kul att inspirera någon annan med mina knasiga ideér....
:)


 Lördagens innebandygäng........
Här ser vi killarna som vet hur man posar...

                                     
 Klassfest från Ankarskolantiden, som inte gick av för hackor....
 Villket underbart, härligt gäng vi blev......
 God mat och gott vin.....
 Härligt sällskap...........
 Ett riktigt glatt gäng och någon som börjar bli lite ..tjött...:)
 Söndag eftermiddag fyllt med fart och fläkt....
Resia som matchvärd på WIC-sponsorträff tillsammans med Nordica på scen....
 Me and the Pro............
 Å söta Halloweenspökisar....
Bus eller godis...?
Bus eller kreditkort..?
Bus eller tryckimpregnerat...?
Bus eller en trädgårdsanläggning..?
Bus eller massage...?
Bus eller Poolfärsk...?
(Ja, flexibel som man är får man ju anpassa frågan beroende på villka grannar man ska busa hos....)....fniss...
 9 Spök-killar....
Å så lite kulturellt i veckan med barnteater....
"Farborn som inte ville bli stor..."

Ha en fortsatt härlig vecka// Puzz och Kram//Åsa-som-nyss-gick-ut-sexan-på-Ankarskolan-känns-det-som......:)

1 kommentar:

  1. Hahaha...Hej. Du är underbart rolig! Har du någon tunga kvar? :D och vilka söta små spöken. Kram kram Malin

    (väsklycka) (hmmm... förstår inte varför jag inte kan använda mitt googelkonto här... men tills jag löst mysteriet får anonym fungera;)

    SvaraRadera