"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 28 november 2011

På slakthus med risk att kasta upp...

Holy cow... va länge sedan jag var här inne o bloggade.
Lite sorgligt faktisk att inse att min nya iphone har tagit över mitt liv som kreativ bloggare..:)
Dagligen möts jag av tårögda människor som insett att min blogg börjar dra sig mor graven...
:)
HA!
Om det hade varit så väl, tänker ni...eller hur!!!???
Nu är det inte riktigt så..ännu...
Får se vad nyårslöftet blir, men om jag minns mitt förra så har jag minsann hållt vad jag lovade....Att bli en bloggare OCH fejsbookare...hahahahaha...herregodegud tänker ni nu...Har inte människan mera för sig än att ha som mål för 2011 att bli en blogger o FBare..? Sjukt va? ...:)..
Japp....thats me foks.
:)

Iallafall kände jag idag att det var dax att släppa ut skatemorsan som bott innuti mig ett tag...
Tycker alla som glider omkring på en skateboard verkar ha så grymt skön och avslappnad stil...verkar inte stressa upp sig för något utan bara glider omkring på en bräda i livet..
Najs!...Eller som min son hade sagt om han hade sett mig i halfpipen..-Fett najsad du var där morsan! :)
Just det, barnen har blivit riktigt stora nu och kör med riktigt coola uttryck...:)...eller inte...
Till Scan Västs gamla nergrisade lokaler åkte vi iallafall där det numera är skatebordlek för unga som äldre..
Bara man öppnar dörren känner man en sån lukt att jag nästan var tvungen att vända..
4 gånger kastar jag nästan upp på de kaklade vita väggarna och ögonen tåras när jag kommer längre in......Stackars, stackars mig...:)...
Jag bestämmer mig bara för att sätta mig på en kant och titta på eftersom jag nästan är yr av lukten..
Naturligtvis skulle det inte alls varit så om det hade varit ute i friska luften. Då minsann....hade jag varit fett najsad i pipen kan jag lova...
:)


 Melvin gör en Olli....?....(Inte katten vet jag vad det betyder, men det heter så...)
                                                           My Boys............
                                                 Första advent....
                                            Mr White Cliff Shaun.....
                                         Även spegeln behöver pyntas....
 Jag, Christer Olsson och kollegan...(Underbar föreläsare)
                                                   Bowling-grabs...
                                                    Fars egna Dag............
                                              Fredagsmys med grannbrudarna....

Som Ni såg hade ju vi på Resia en föreläsning tillsammans med Christer Olsson, som är helt fantastisk när det gäller att påminna oss om saker man bör tänka på i livet...
Efter ett annat blogginlägg fick jag ett medelande av en kollega som undrade om jag läst dethär:

Dalai Lama svarade på frågan vad som förvånar honom mest:
"Människan. Hon offrar hälsan för att hon ska tjäna pengar. Sedan
offrar hon pengar för att få tillbaka hälsan. Och så är hon så
angelägen om sin framtid att hon inte njuter av nuet. Följden blir att
hon inte lever i nuet och inte heller i framtiden. Hon lever som om
hon aldrig skulle dö. Och så dör hon utan att ens någonsin ha levt..

Detta är lite om vad Christer föreläser om och som är väldigt nyttigt för oss att höra lite då och då även om man redan tror att man vet allt om såndär...

Ha en skön vecka och stressa inte upp Er förmycket nu när det börjar lacka mot jul, utan sänk kraven och koppla av lite istället.

Kram kram/Skatemamman..not!..Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar