"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 26 december 2011

Har jag gått upp 7 kilo på 3 dagar....?

Eller känns det bara så?
Shitt va man har ätit den senaste månaden.
Kurortens julbord, Hus nr 13, Hamnkockens, Mammas julmat och självklart min egna julmat, hemma på självaste julafton.
Nu står korvar, julskinkor, jansson, vörtbröd och grönkål mig upp i halsen...
För att inte tala om all sill.........
Hjälp! Vill inte ens titta åt en sellabit det kommande året kan jag lova.

I kväll tog vi en tajmaut, jag och barnen...
Badade bubbelbad, klippte naglar, filade och spaade på alla håll och kanter. Ett glas iskallt bubbel slank ner och en färsk annanas till och det känndes bra med lite tvagning och frukt. Liten nystart inför den kommande "anstormningen"....
:)
Syrran ( "Påven" ) som vi internt kallar varann eftersom vi alltid vill ha fint och välstädat hemma när vi ska komma och hälsa på..( Så fint att tom. påven skulle kunna komma på besök alltså....) :)
Iallafall flyttar de in här imorgon, ett par dagar, så då blir det highlife vill jag lova..
5 grabbar från 6-9 år....Ja Ni kan ju tänka Er själva...
:)
Imorgon har vi bestämt att vi ska gå och simma och jag fasar för hur katten jag ska komma i min bikini....
Varför har jag ingen baddräkt?
Något som håller in, lyfter upp och framhäver något annat än en gigantisk ladugårdsvägg, bilringar och annat tjafs som jag lagt mig till med den senaste perioden....
hm!
Alltid när jag är i simhallen tänker jag på hur mannens morfar en dag uppenbarligen stog i egna tankar när han tog den obligatoriska duschen innan man går ut i simhallen för att bada.
Detta var många år sedan nu, men som sagt tänker jag ofta på det när jag är i dessa miljöer..
Ja, ni kan ju gissa vad som hände...
Just det..
Han glömde ta på sig badisarna....
Han traskade ut i simhallen, spritt språngandes och märkte inte ett jota innan barnbarnet ropade...
-Nejmen Morfar......???...var har du dina badbyxor....?
Oh, Lord!....Morfar tittar ner och ser att hans hjärna var inställd på nudistbad, men ingen annan i simhallen hade samma uppfattning...
Jösses va pinsamt...
:(
Han finns inte med oss idag, men lever som sagt kvar i minnet, ständigt när man är på simhallen, så för att ta det säkra före det osäkra bryter jag alltid mot reglerna och duschar före MED bikini på!
:)


                                           Tomtemys..........
                                              Mamma har oxå varit snäll..........
                                          Söta familjen med Min tomtekille...
                                            Next Santa´s coming up...
                                           Julklappsleken.........Grymt!!!
                                            One-Piece-killar........
                                        E man såhär söt gör det inget om man dreglar lite.......

Bästa julrimmen:
"Det är viktigt att ha rätta grejjer, när man ska slåss med andra tjejer.
Så nu när du ska åka "tjejvasa"..gäller det att gasa, så att du ibland de sista slipper hasa....
Med dessa på... kommer Du de flesta slå och viktigast av allt, att Ingrid klå...."
HA!
Go go go...!!!
Spöa Grannen....Japp!! I will.....:)

"Du som gillar att löpa men kanske inte att stöpa och ändå vill ha lite ljus, kan detta kanske pryda ditt hus"
:)
Underbart! Jag älskar ambitiösa människor som rimmar på sina paket...
Är HELT värdelös själv på detta, måste erkännas....
:(

Tack alla Ni som varit med och firat jul. En riktig toppenlyckad helg har jag haft även om jag känner att till nästa år skulle jag kunna tänka mig att byta ut mystomten i mössa, kängor och rock, mot en i badbrallor och badrock.....
:)

Härliga julpössar på Er hela tomtegänget// TjockÅsa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar