"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 23 december 2011

Dan före Dopparedaan.............

Merry Christmas Everyone..
Nu är det inte långt kvar :)
För ca 30 år sedan låg jag säkert vaken vid denna tiden....hade så mycket fjärilar i magen att jag inte kunde komma till ro alls...
Nu kan jag lova att jag kommer att somna i samma sekund som jag lägger huvudet på kudden..
Inte för att jag är helt sönderstressad, utan har verkligen planerat och tänkt till detta år..
Inga dyra "sista minuten" klappar, utan väl uttänkta saker
Ehhhhhhhhhhhhhh...
Ja...vaddå?
Kunde ju varit så..
:)
Igår köpte jag en BMX till yngste sonen och tyckte jag gjorde ett klipp. En begagnad, fast splirrans ny, aldrig använd...Jag prutade 300 spänn och sa tillslut de magiska orden..-JA, jag tar den...
Då, plötslig skiner säljaren upp som en sol, pladdrar på om allt mellan himmel och jord och jag förstod av hans glada humör att han måste ha lurat mig...
Eller...?
hm..
Kommer troligen aldrig få veta...men, men...
Skit samma..Hoppas att sonen blir glad och att den kommer till användning.

I år har jag lovat mig själv att INTE agera tomte här i området...Been there, done that, liksom..
För några år sedan var jag den skånske tomten och tom, drog vitsar och sjöng på skeunska...
Förra året var jag den Marockanska tomten med utländsk brytning, som kom ridandes på kameler istället för renar, men som sagt i år lämnar jag över åt någon annan som vill ha stafettpinnen....
Har man inte prövat på detta tycker jag defenitivt att man ska göra detta...

Tomtar ser man både högt och lågt denna afton runt 17 tiden och de kommer både cyklandes, körandes i bilar eller gåendes, en del tillsammans och en del ensamma, men alla på lika glatt humör. Det hejjas och skojjas som aldrig förr. Visst är det härligt att man just denna dag helt ogenerat kan ställa sig och stirra in igenom folks fönster utan att bli polisanmäld. :) Om någon skulle upptäcka att en tomte står utanför blir det ju enbart positiv stämning som sprider sig i huset.
:)
Prova ...så får ni se..
:)

Bästa jul-låten.....så vi kommer in the mood..........:)





 När vi förra veckan skulle ut och köpa gran, traskade vi runt en bra stund. Plötsligt ropar mannen från andra sidan granfältet -Kom hit! Jag har hittat den.....Han vänder sig om och möter oss innan han vänder tillbaks och utbrister förvånat...-hm! Den stog här alldeles nyss.....han gick ett par varv fram och tillbaks innan han konstaterar att "den perfekta granen" troligen bara var en synvilla....
Ja se kärar....
 Lillemannen har hittat Grisis, som fyller år imorgon säger han.
Han bär kärleksfullt omkring på honom som ett litet spädbarn...:)

                              Next Christmas song is coming up!


Hoppas nu alla att Ni får en riktigt mysig jul/ Stora julkramar, TomteÅsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar