"Bloggtoppen"

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 8 maj 2012

Idag för 8 år sedan...

Tänk....
För exakt 8 år sedan föddes min yngste prins....
Vilket under....

Man kunde ju bara titta på den lilla krabaten i evighet...(STORA krabaten...rättare sagt...herregud 4,5 kilo vägde han ju och inte en dag gick jag över tiden...)

Han var faktiskt helt Resia-färgad om jag inte minns fel :)
Alltså, malva....typ lila-rosa..
Han ville kränga sig ut med ena axeln samtidigt som huvudet och man tror att man faktiskt helt ärligt ska gå av på mitten.....
Delas mittitu liksom...på längden alltså...
:)
Helt sjukt..

Men bara ett par dagar senare har man glömt smärtan och man koncentrerar sig enbart på att få sin lille bebis nöjd och belåten...

När man satt där på BB kommer jag ihåg att jag tittade ner på honom när han skulle ammas....
Han tittade tillbaks och såg väldigt arg ut...
Han hade mörka små ilskna ögon och han såg frågande på mig, som om han tänkte...-jaha....och vem e du då? Å varför ska jag ligga här och tugga på dina bröst? De smakar ju ändå inget vidare och det kommer ju nästan ingenting....
Hahahaha....det var som om han tänkte....-Ge mig något gott istället så jag bli lite nöjd och kan sova en stund sedan...

Det gjorde ju inte saken bättre att han påminnde mig om min pappa till utseendet och tanken över att ha sin pappa i miniatyr vid bröstet fick mig full i skratt varje gång detta skulle upprepas..
:)
Ett par dagar senare hade han fattat galoppen och blev i stort sett dränkt i mat om han inte svalde tillräckligt fort...

Hahaha....ah..vilka härliga minnen...
Vilken underbar tid i livet som ändå gick så fort...

Just då kändes det som om det var en evighet tills man skulle få sova en hel natt, eller få ta sig ett glas eller två...

Men nu är man alltså här...
8 år senare....

Tänk om 8 år till..
Då sitter man där och oroar sig för mopeder, slagsmål, sprit, cigaretter, droger och massa andra galna ungdomsgrejjer de där grabbarna ska ta sig förbi...

Då tänker man tillbaks igen...
För 8 år sedan....
Då hade man det bra..
Mamma är fortfarande största kärleken och fotbollen det bästa som finns....
Att bädda sängen och slänga smutskläderna i tvätten är dagens stora bekymmer....

Va härligt obekymrad man är när man är 8....

Hoppas bara han vet om det själv.......













                                          Stort grattis, mitt Hjärta........

                                             Love You/ Mamma Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar